اطلاعات فرش

روش های شستشوی فرش

روش های شستشوی فرش 1

به دو شیوه می توان به شستشوی فرش پرداخت. شستشوی سطحی با شامپو فرش و شستشوی کامل فرش که در قالیشویی های معتبر یا منزل می توان انجام داد.
برای شستشوی فرش لازم است به مواردی که در ادامه اشاره خواهد شد توجه نمایید، چرا که با رعایت این جزئیات می توانید کیفیت شستشو و عمر مفید فرش خود را بالا ببرید.

الف) شستشو با شامپو فرش
ابتدا نسبت به خاک گیری فرش اقدام نمایید، این کار را می توانید بوسیله تکان دادن و جارو زدن انجام دهید. بهتر است در صورت امکان از جاروبرقی استفاده شود. سپس یک فنجان از شامپوفرش را در یک لیتر آب ریخته و با کف حاصل توسط یک اسفنج تمام سطح فرش را بطور یکنواخت آغشته نمایید. تا زمان خشک شدن کامل از راه رفتن روی فرش خودداری و پس از آن سطح فرش را جارو نمایید.

 

روش های شستشوی فرش 3

 

ب) شستشوی کامل فرش
توصیه می شود جهت شستشوی کامل فرش به قالیشویی های معتبر با تجهیزات شستشو و خشک کن مراجعه بفرمایید. (با این کار می توان تا حد زیادی از هدر رفتن آب نیزجلوگیری کرد.) اما در غیراین صورت می توانید در منزل با رعایت اصول زیر به شستشوی فرش خود بپردازید.

ابتدا با استفاده از تکان دادن فرش و جاروبرقی غبار و خاک روی فرش را بگیرید.
فرش را در محلی که دارای شیب باشد پهن و آن را کاملا با آب خیس نمایید. ( توصیه می شود با آب ۴۰ درجه سانتیگراد به این کار بپردازید و کمترین میزان آب لازم را استفاده نمایید ).
با شامپو فرش، آب گرم و با استفاده از یک اسفنج به شستن فرش بپردازید. ( به ازای هر لیتر آب یک فنجان شامپو فرش استفاده شود.)
پس از شستشوی کامل در جهت خواب فرش با استفاده از فشار قوی آب، فرش را آبکشی نمایید تا کاملا عاری از مواد شوینده گردد.
در انتها فرش را برای خشک شدن در سطحی با شیب تند به گونه ای پهن نمایید که هوا در زیر فرش جریان داشته باشد، یا در محلی به صورت صاف آویزان کنید تا پس از خشک شدن دچار چروک و کیست نگردد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *