کسب و کارها

درمان پس زدن ایمپلنت چیست ؟ ( + دلایل و درمان )

درمان پس زدن ایمپلنت چیست ؟ ( + دلایل و درمان ) 1

یکی اتفاقات بدی که می تواند بعد از ایمپلنت دندان برای شما رخ دهد، پس زدن ایمپلنت است. البته نیازی به نگرانی وجود ندارد، امروزه بیش از 97 درصد ایمپلنت ها موفق هستند و این پس زدن می تواند به دلایل مختلفی رخ رهد. در این مقاله به درمان پس زدن ایمپلنت دندان می پردازیم.

درمان پس زدن ایمپلنت چیست ؟ ( + دلایل و درمان ) 3

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت ایمپلنت دندان می توانید از صفحه ( https://roshadent.com/%d8%a7%db%8c%d9%85%d9%be%d9%84%d9%86%d8%aa-%d8%af%d9%86%d8%af%d8%a7%d9%86/ ) دیدن فرمایید.

دلایل پس زدن ایمپلنت دندان

یکی از علل پس زدن ایمپلنت که قبل از بهبودی کامل رخ می دهد و معمولاً منجر به علائم آلرژی می شود زیرا بدن ایمپلنت را به عنوان یک ماده خارجی درک می کند، می تواند پس زدن کوتاه مدت ایمپلنت باشد. پس زدن طولانی مدت ایمپلنت نیز ممکن است پس از استئواینتگراسیون به دلیل بهداشت نامناسب دهان و دندان یا فشار شدید روی پایه ایمپلنت اتفاق بیفتد. یکی دیگر از عوامل خطر مهم برای شکست ایمپلنت سیگار کشیدن است. از دلایلی که باعث پس زدن ایمپلنت دندان می شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

درمان پس زدن ایمپلنت چیست ؟ ( + دلایل و درمان ) 5

رد پایه ایمپلنت دندان

یکی از مسائل و مشکلات جراحی ایمپلنت دندان پس زدن پایه ایمپلنت است که می تواند بلافاصله یا سال ها بعد رخ دهد. رد کوتاه مدت ایمپلنت اغلب در سه تا چهار ماه اول قابل مشاهده است. باید به خاطر داشته باشید که داشتن مقداری درد و ناراحتی پس از جراحی معمول است. با این حال، اگر این درد بیش از پنج تا هفت روز پس از کاشت ایمپلنت ادامه داشته باشد و با داروی مسکن از بین نرود، ممکن است نشان دهنده رد شدن پایه ایمپلنت باشد.

شکسته شدن تاج ایمپلنت دندان

بخشی از تاج یا اباتمنت ممکن است ترک بخورد یا بشکند و باعث لق شدن تاج ایمپلنت شود. از آنجایی که پایه ایمپلنت در این مورد شکسته نشده است، علائم پس زدن ایمپلنت را می توان با تغییر تاج و اباتمنت دندان درمان کرد.

آبسه دندان و لثه بعد از انجام ایمپلنت

آبسه لثه به دنبال ایمپلنت می تواند باعث ناراحتی و تورم در ناحیه اطراف ایمپلنت و همچنین در پوست صورت و چانه شود. اغلب دندانپزشک از اشعه ایکس برای تعیین ریشه آبسه لثه بعد از ایمپلنت استفاده می کند. اگر فرسایش لثه در تصویر دیده شود، احتمال انتقال عفونت به استخوان فک وجود دارد که منجر به پس زدن ایمپلنت می شود. بنابراین، اگر هر یک از علائم بالا را تجربه کردید، باید فورا به پزشک مراجعه کنید. در مراحل اولیه، جراح ممکن است بتواند با پیوند لثه پس از برداشتن آبسه لثه، مشکل را درمان کند و از نیاز به برداشتن پایه ایمپلنت از دهان جلوگیری کند.

عدم تراکم ناکافی استخوان فک

تراکم ناکافی استخوان فک یکی دیگر از عوامل موثر در پس زدن ایمپلنت دندان است. فرآیند استئواینتگراسیون به طور موثر انجام نمی شود، پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش داده نمی شود و در نهایت اگر دندانپزشک بدون توجه به تراکم ناکافی استخوان فک، پایه ایمپلنت را کاشت کند، ایمپلنت دندان با شکست مواجه می شود. این احتمال وجود دارد که در صورت ابتلا به پوکی استخوان، تراکم استخوان فک شما برای تکمیل فرآیند استئواینتگراسیون کافی نباشد. هنگامی که پایه ایمپلنت در این مورد وارد استخوان فک می شود، استخوان فک به اندازه کافی در اطراف آن رشد نمی کند تا ایمپلنت را حفظ کند. یکی از علل دیگر پس زدن ایمپلنت ها، عدم اتصال کامل پایه ایمپلنت با استخوان فک است. در طی فرآیند استئواینتگراسیون، پایه ایمپلنت به استخوان فک جوش می شود و ثبات و دوام طولانی مدت آن را تضمین می کند. با این حال، فیکسچر نمی تواند تاج دندان را نگه دارد، اگر عمل جوش خوردن تمام نشده باشد و ایمپلنت دندانی پس زدن می شود.

احساس درد و ناراحتی هنگام غذا خوردن

احساس درد در مراحل اولیه کاشت ایمپلنت دندان در حین گاز گرفتن در وعده های غذایی مختلف معمول است. با این حال، اگر این ناراحتی برای مدت طولانی ادامه یابد، ممکن است نشانه ای از پس زدن ایمپلنت دندان باشد. هر گونه درد یا ناراحتی که هنگام خوردن یا جویدن ایمپلنت دندان با احتیاط تجربه می کنید را بپذیرید و هنگام مراجعه به دندانپزشک اقدامات مناسب را برای رفع این مشکل و درمان رد ایمپلنت انجام دهید.

عدم رعایت توصیه های دندان پزشک

رفتارها، عادات و شیوه زندگی شما برای موفقیت ایمپلنت دندان بسیار حیاتی است. اگر به توصیه های بعد از جراحی که جراح دندانپزشک داده است پایبند نباشید، امکان شکست ایمپلنت افزایش می یابد. پس از کاشت ایمپلنت تا زمانی که پایه ایمپلنت به طور کامل با استخوان فک بچسبد، باید رژیم غذایی حاوی غذاهای نرم را رعایت کنید.

چگونه پس زدن ایمپلنت را درمان کنیم؟

پایه ایمپلنت فقط باید از محل خود برداشته شود و در صورتی که بدن به دلیل واکنش آلرژیک، ایمپلنت دندانی را رد کند، باید شکاف دندان از دست رفته را با ماده دیگری پر کرد. در بیشتر موارد، نمی توان از این امر اجتناب کرد. دندانپزشک به شما دستور می دهد که برای مدتی بهداشت دهان و دندان را رعایت کنید و پس از برداشتن پایه ایمپلنت از سیگار کشیدن خودداری کنید. اگر کلسیم مصرف کنید ممکن است استخوان های شما قوی تر شوند. به همین دلیل، مصرف بیشتر غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، ماست، کلم بروکلی، پرتقال و پنیر ترجیح داده می شود.

درمان پس زدن ایمپلنت چیست ؟ ( + دلایل و درمان ) 7

دندانپزشک ممکن است از پیوند استخوان برای بهبود محل ایمپلنت در صورت وجود استخوان ناکافی یا تحلیل رفته استفاده کند. ممکن است چندین ماه طول بکشد تا پیوند استخوان بهبود یابد. دندانپزشک به شما توصیه می کند که صبر کنید تا عوامل خطر برای شکست ایمپلنت دیگر وجود نداشته باشد.

کلام آخر

پس زدن ایمپلنت های دندانی بسیار نادر است. اما گاهی اوقات، ممکن است شکست کامل ایمپلنت را تجربه کنیم. پری ایمپلنتیت و شکست فرآیند استئواینتگراسیون دو نشانه پس زدن ایمپلنت دندانی هستند. شل شدن ایمپلنت ممکن است یکی از علائم پس زدن ایمپلنت باشد و جراح و متخصص شما باید به این موضوع رسیدگی کنند. اگر شک دارید که ایمپلنت شما به هر دلیلی شکست خورده است، فوراً جراح خود را مطلع کنید.

بیشتر بخوانید : failed dental implant

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *