اخبار فرش دستباف

فرش دستباف زنجان با کیفیتی بالاتر از فرش ابریشم قم

فرش دستباف زنجان با کیفیتی بالاتر از فرش ابریشم قم 1

ایرج احمدی گفت: فرش دستباف زنجان در بازار با فرش ابریشم قم برابری می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان اظهار کرد: با تلاش های خوشه فرش زنجان، چهار طرح نقشه فرش با عناوین دلبرچین، گنبد، زنگین و گل‌نشان در استان زنجان رونمایی شد.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر فرش دستباف زنجان یکی از برترین برندها و فرش‌های کشور به شمار می‌رود و این فرش با فرش ابریشم قم، برابری می‌کند اما قیمت واقعی این فرش به دست تولیدکننده نمی‏‌رسد که سبب کاهش انگیزه برای تولیدکنندگان فرش زنجان است.

فرش دستباف زنجان

وی با اشاره به فعالیت‌های خوشه فرش استان زنجان، افزود: خوشبختانه کارهای خوبی توسط این خوشه در حوزه فرش زنجان صورت گرفته که امیدوارم به سرانجام مطلوب برسد و شاهد نتایج مثبت آن در جامعه به خصوص برای تولیدکنندگان فرش باشیم. همچنین بخش طراحی فرش دستباف زنجان نیز ایجاد شده و باید به فارغ‌التحصیلان جدید این رشته‌ها هم اعتماد کرد.

همچنین خوشه‌های روی، فرش، کفش، چاقو، مس و صنایع لبنی در اولویت توسعه قرار گرفتند ولی متاسفانه خوشه روی پس از یک سال راه‌‏اندازی متوقف شد و تنوانستیم ذی‌نفعان آن را مجاب به فعالیت در سایه خوشه کنیم.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان، یادآور شد: خوشه فرش زنجان در مدت ۳۶ ماه ۷۰ برنامه عمل را اجرا کرده و بیش از ۵۰۰ میلون تومان از اعتبارات صنایع کوچک در این راستا هزینه شده است.

وی در رابطه با واحدهای تولید فرش دستباف استان زنجان، تصریح کرد: واحدهای تولید فرش استان زنجان از ۸۰۰ واحد در سال ۹۲ به یک هزار واحد تولیدی در سال ۹۶ رسیده و بیش از ۱۰ میلیون دلار فرش با مبدأ تولید استان در سال گذشته به نقاط مختلف جهان صادر شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *