اخبار فرش دستباف

۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس صادر می‌شود

۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس صادر می‌شود 1

رئیس سازمان صمت استان فارس از صادرات ۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف این استان به کشور‌های خارجی خبر داد.

حمیدرضا ایزدی در بازدید از هفدهمین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف فارس، گفت: تعداد بافندگان فعال در این استان حدود ۱۷۴ هزار و تعداد کل افراد بیمه شده، ۳۱ هزار و ۱۵۴ نفر است و برای این بافندگان تعداد ۲۹۳ پروانه تولید غیر متمرکز صادر نیز شده است.

 

او افزود: فرش دستباف ایران در تمامی زمینه‌های هنری، اجتماعی و فرهنگی جایگاه ویژه‌ای دارد و نقش مهمی را در توسعه اقتصادی استان و کشور ایفا می‌کند.

رئیس سازمان صمت فارس با بیان اینکه بالغ بر ۲۰ درصد فرش دستباف کشور توسط ۱۷۴ هزار هنرمند در استان فارس بافته می‌شود، تصریح کرد: بازار وکیل شیراز به اصلی‌ترین و تاریخی‌ترین مرکز تجارت این هنر در کشور شهره شده است و هم‌اکنون ۸۰ درصد تولیدات فرش دستباف استان فارس به کشور‌های خارجی صادر می‌شود.

او به اینکه ۵۳ درصد شرکت کنندگان در این نمایشگاه از استان فارس هستند اشاره کرد و ادامه داد: تولیدکنندگان و بافندگان فرش‌های دستباف، گلیم، گبه، جاجیم و تابلو فرش از سراسر نقاط کشور، از جمله فارس، تهران، کرمان، قم، آذربایجان شرقی، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، گلستان و بوشهر در این نمایشگاه حضور دارند.

هفدهمین و بزرگترین نمایشگاه تخصصی فرش دستباف جنوب کشور از تاریخ ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان فارس برگزار می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *