اخبار فرش دستباف

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران شد

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران شد 1

فرحناز رافع به عنوان رئیس جدید مرکز ملی فرش ایران معرفی شد.

رافع که پیش از این دبیر ستاد اقتصاد مقاومتی در وزارت صمت و ریاست جمعیت جوانان هلال احمر را در کارنامه خود داشت جایگزین فرشته دستپاک شد.

مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز ملی فرش ایران با حضور عباس قبادی معاون امور بازرگانی داخلی وزارت صمت، زندی رئیس مرکز اصناف و بازرگانان ایران و معاونان این مرکز برگزار شد.

فرحناز رافع رئیس مرکز ملی فرش ایران شد 3

مرکز ملی فرش ایران به عنوان نهادی متمرکز و با هدف حمایت همه جانبه در عرصه‌های مختلف تولید، عرضه و حفظ و صیانت از ارزش‌های هنری و فرهنگی فرش دستباف ایران در سال 1382 و بر پایه مصوبه شورای عالی اداری بنیان نهاده شد.

بر اساس مصوبه شورای عالی اداری به شماره 5169/ 1901 مورخ 1382/01/20 همه امور مربوط به سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، نظارت، هدایت و حمایت صنعت فرش دستباف، امور تحقیقاتی و پژوهشی مربوط به آن و تهیه ضوابط و الزامات فنی تولید و صادرات و اقدامات حمایتی مربوط به آن از کلیه دستگاه‌های دولتی جدا و در حوزه مرکزی وزارت بازرگانی با عنوان «مرکز ملی فرش ایران» تجمیع شد.

حفظ و اعتلای مقام و جایگاه والای فرش دستباف ایران به عنوان یک میراث گرانقدر فرهنگی و هنری در سطح ملی و بین المللی از طریق نظارت، هدایت و حمایت، تشکل‌های مختلف مردمی، هنرمندان، بافندگان، صادرکنندگان و همه دست اندرکاران در عرصه این صنعت و هنر ملی، حمایت از توسعه صادرات این محصول در سطح جهان و تلاش در جهت حفظ موقعیت اقتصادی و معرفی موثر این محصول با ارزش از اهداف این مرکز می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *