اخبار فرش ماشینی

کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان

کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان 1

رئیس اتاق بازرگانی کاشان گفت: تا سال گذشته فرش ماشینی کالای اول صادراتی منطقه کاشان بود که متاسفانه با اعمال برخی از تصمیمات نامناسب بانک مرکزی شاهد کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان بوده ایم.

کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان

محمود تولایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح کشور و استان اصفهان اظهار داشت: این موضوع باعث شد که بسیاری از صنایع کاشان مانند گلاب و عرقیجات به دلیل کاهش سفر گردشگران آسیب جدی ببیند که لازم است حمایت های لازم از این صنعت انجام شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیشترین کالای صادراتی کاشان میلگرد فولادی است، ابراز داشت: تا سال گذشته فرش ماشینی کالای اول صادراتی منطقه کاشان بود که متاسفانه با اعمال برخی از تصمیمات نامناسب بانک مرکزی شاهد کاهش ۱۰ درصدی صادرات فرش ماشینی منطقه کاشان بوده ایم.

رئیس اتاق بازرگانی کاشان با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین مولفه های توسعه صادرات در هر منطقه گمرک است، تصریح کرد: گمرگ کاشان به دلیل مراودات بالای اقتصادی و بازرگانی صنایع منطقه یکی از حوزه های فعال در سطح کشور است به طوری که می توان از گمرک کاشان به عنوان یکی از ۱۵ گمرک برتر کشور نام برد ولی با وجود اینکه چارت سازمانی آن مصوب نیروی انسانی استخدامی کشوری دارد، گمرک کاشان هیچ زیرساختی ندارد.

اقدام جدی برای تامین زیرساخت‌های گمرک کاشان انجام نشده است

وی با اشاره به حجم بالای صادرات و نیازهای وارداتی تصریح کرد: با این حجم از صادرات در منطقه کاشان و با وجود تمام قول و وعده هایی که مسئولین استان در سطح کشور و استان داده اند ولی هیچ اقدام جدی برای تامین زیرساخت گمرک واردات انجام نشده است.

تولایی با بیان اینکه فعلا گمرک کاشان در ساختمان هیئت امنا شهرک صنعتی قطب راوندی مستقر است، خاطرنشان کرد: دو زمین رایگان در جاده بادرود و مجاور ریل آهن و شهرک امیرکبیر در اختیار گمرک می باشد که با مساعدت مسئولین وزارت اقتصاد همراهی و کمک مسئولین استان عملیاتی خواهد شد و امیدواریم این مساعدت انجام شود.

توسعه فضای کسب و کار و مراودات اقتصادی و بازرگانی

وی با اشاره به اینکه گمرک باعث توسعه فضای کسب و کار و مراودات اقتصادی و بازرگانی صاحبان صنایع است، ادامه داد: گمرک کاشان می تواند باعث توسعه سرمایه گذاری در استان اصفهان به خصوص کاشان و همچنین جذب منابع پایدار شود و از این رو ضرورت گمرک کاشان بیش از پیش احساس می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *