اطلاعات فرش

پهن کردن فرش

پهن کردن فرش 1

علاوه بر این که خرید یک فرش ماشینی درجه یک قواعد و نکاتی دارد پهن کردن فرش نیز قوانینی دارد که هم به جلوه بیشتر فرش و هم به طول عمر فرش کمک می کند.به همین منظور نکاتی در این باره بیان می کنیم.اکثر خریداران فرش بر این باورند که فرش باید به قدری بزرگ باشد که همه پایه های میل روی آن قرار گیرد ؛ اما همیشه این کار درست نیست قوانین دیگری نیز در رابطه با فرش و مبل وجود دارد. برای مثال میتوان پایه های جلویی مبل را رو فرش قرار داد و پایه های عقبی آن روی زمین باشند به این ترتیب هم قانون قرار گیری مبل و فرش را رعایت کرده اید هم می توانید نحوه چینش مبل ها را تغییر دهید.

 

پهن کردن فرش 3

نحوه دیگر پهن کردن فرش بدین گونه است که هیچ کدام از پایه های مبل روی فرش نباشد ، این نوع چینش برای قالیچه یا فرش های کوچک با گل های بزگ یا برجسته بسیار مناسب است چرا که فرش یا قالیچه بیشتر خودش را نشان می دهد.نکته حائز اهمیت در انتخاب و پهن کردن فرش در نظر گرفتن فضا است زیرا معمولا فرش بایذ بین ۴۵ تا ۵۰ سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد و در فضا های کوچک این عدد حداکثر تا ۲۰ سانتی متر هم می تواند کاهش یابد.دقت کنید که همه فضا را با فرش پر نکنید. در ارتباط با پهن کردن فرش زیر تخت خواب باید به این نتکه توجه داشت که فرش از اطراف تخت بین ۳۰ تا ۴۵ سانتی متر بزرگ تر باشد بدیهی است که باتوجه به بزرگ تر شدن فضای اتاق خواب این عدد می تواند بیشتر هم باشد اما کمتر از این خارج از اصول پهن کردن فرش و زیبایی های بصری است.

همچنین اگر در نظر دارید که در اتاق خواب خود تنها از یک قالیچه کوچک استفاده کنید؛ آن را پایین تخت پهن کنید و دقت کنید که از عرض تخت بزرگ تر باشد.برای زیر میز ناهار خوری از فرش استفاده کنید که از عرض میز و صندلی ها بزرگ تر باشد و از اطراف حداقل ۶۰ سانتی متر را پوشش دهد تا صندلی را که بیرون می کشید روی فرش باشد. بد نیست راه رو یا ورودی های باریک خانه را با فرش پر کنید که فرش هایی با عرض کم که به آن کناره می گویند برای این کار بسیار مناسب است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *