اخبار فرش ماشینی

نکاتی برای نگهداری فرش

نکاتی برای نگهداری فرش 1

در این مطلب نکاتی کاربردی برای نگهداری از فرش را خواهید خواند:

جارو کردن فرش ماشینی

برای جارو کردن فرش ماشینی از جاروی دستی استفاده نکنید. این نوع جارو باعث سایش سطح فرش می‌شود و علاوه بر آن بخشی از گرد و خاک را به میان پرزهای فرش هدایت می‌کند. بهترین وسیله برای تمیز کردن گرد و خاک از روی فرش ماشینی جاروی برقی است.

استفاده از جاروی برقی در جهت‌های مختلف روی فرش سبب می‌شود جهت نخ خاب فرش به صورت نامنظم درآید و فرش ظاهری نامرتب پیدا کند. برای جلوگیری از این اتفاق، جهت پرزهای فرش خود را پیدا کنید و جارو را فقط در همان جهت حرکت دهید.

نکاتی برای نگهداری فرش 3

حمل و نقل فرش

روش مناسب برای حمل فرش ماشینی، لوله یا رول کردن آن است. تا کردن فرش می‌تواند به تار و پود فرش آسیب بزند و حتی ممکن است در صورت افزایش فشار، باعث پارگی فرش شود. در صورتی  که ناچار به تا کردن فرش هستید، سعی کنید هرچه زودتر تای فرش را باز کنید و پیش از پهن کردن، آن را محکم لوله کنید و پس از مدتی پهن نمایید.

انتقال فرش بهتر است توسط خودروی مناسب صورت بگیرد. در صورت فراهم نبودن خودروی مناسب مانند وانت یا کامیون، فرش را می‌توان به صورت لوله شده روی سقف خودرو قرار داد. تا کردن فرش تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌شود. در صورت لزوم، پس از رسیدن به مقصد هر چه زودتر تای فرش را باز نمایید و آن را لوله کنید.

شستشوی فرش ماشینی

برای شستشوی فرش ماشینی از خدمات شرکت‌های معتبر و دارای مجوز استفاده کنید. شستشوی غیراصولی و استفاده از مواد شوینده‌ی اسیدی یا قلیایی باعث آسیب دیدن فرش خواهد شد. پس از شستشوی فرش توسط قالی شویی یا پس از مرطوب شدن فرش به هر دلیل، مطمئن شوید که رطوبت فرش به طور کامل  از بین برود زیرا وجود رطوبت در فرش به طور مرتب باعث پوسیدگی الیاف می‌شود.

نکاتی برای نگهداری فرش 5

محل قرار گیری فرش در منزل

فرش خود را در محلی که نور مستقیم خورشید به آن می‌تابد قرار ندهید. این کار در طولانی مدت سبب کاهش کیفیت و آسیب رنگ‌های فرش می‌شود. آسیب پذیری برخی الیاف در برابر نور خورشید بیشتر است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *