اخبار فرش ماشینی

نحوه ست کردن فرش با دکوراسیون منزل

نحوه ست کردن فرش با دکوراسیون منزل 1

رنگ و طرح فرش باید با رنگ مجموعه اتاق یا محلی که در آن قرار می گیرد، هماهنگ باشد.
به طور کلی، استفاده از فرش در فضاهای کوچکی مانند اتاق خواب که بیشتر آن را تختخواب پوشانده است، نه زیبایی خاصی دارد و نه الزامی به انجام چنین کاری وجود دارد بنابراین اگر فضای اتاق خواب شما کوچک است و بیشتر آن با تخت و کمد پوشیده می شود، بهتر است برای پر کردن قسمت خالی از قالیچه های کوچک و با رنگ روشن و طرح خلوت استفاده کنید. با این کار اتاق شما کمی دلبازتر و بزرگ تر نشان داده خواهد شد.
فرش اتاق بچه ها باید کاملا نرم، قابل شستشو و با الیاف طبیعی باشد. حتی اگر تمام فرش های خانه شما از جنس الیاف مصنوعی است، می بایست فرش بچه ها را از میان فرش هایی با الیاف طبیعی پشم یا کرک انتخاب کنید تا هنگام نشستن و بازی کردن روی آن اذیت نشوند.
فرش هایی با رنگ های خیلی روشن برای اتاق بچه ها توصیه نمی شود.فرش هایی با رنگ های شاد وروشن ، گرم و زنده بسیار مناسب هستند. اما بهتر است تیره ترین رنگ ها برای فرش و کفپوش اتاق بچه ها استفاده شود و رنگ های روشن تر برای تخت، کمد، دیوار و پرده اتاق آنها به کار رود.
نکته ی دیگزاینکه انداختن فرش در فضای آشپزخانه چندان توصیه نمی شود.از آنجا که رعایت نظافت و بهداشت آشپزخانه اهمیت زیادی دارد و شستن فرش هم کار چندان ساده ای نیست، پوشاندن کف آشپزخانه با کف پوش هایی مانند گلیم های سبک به جای فرش های سنگین بهتر است.
رنگ کف پوش آشپزخانه باید هماهنگ با رنگ وسایل آن و ترجیحا از رنگ های اشتهاآور مثل سبز، نارنجی روشن و قرمز باشد. استفاده از این رنگ ها در کف پوش آشپزخانه هایی که اعضای خانواده غذایشان را در آنجا می خورند، فضا را برای آنها دلنشین تر و جذاب تر می کند.
معمولا اتاق نشیمن و اتاق پذیرایی از بازترین فضاها برای نمایش نهایت هنر ما در انتخاب فرشی زیبا و مناسب هستند. بهتر است برای انتخاب وسایل اتاق نشیمن و پذیرایی، اول فرش خود را تهیه و بعد سایر وسایل مانند مبلمان و پرده را بخرید.
پس زمینه رنگ مبل ها، پرده ها و سایر وسایل اتاق های نشیمن و پذیرایی باید هماهنگ با فرش خانه باشد. یعنی اگر تم اصلی فرش شما سبز یا قرمز است، سایر وسایل هم باید با این رنگ ها هماهنگ یا جزو مکمل های این رنگ ها باشند.
برای چیدن فرش و سایر وسایل خانه بر اساس رنگ ها، باید ترکیب رنگ ها و رنگ های مکمل و متضاد را بشناسیم. از آنجا که تمام افراد شناخت کاملی در مورد رنگ های مکمل ندارند، استفاده از رنگ های تیره و روشن بهتر است. یعنی اگر تم اصلی فرش شما سورمه ای یا سبز است و تخصصی هم در شناخت رنگ های مکمل و
هماهنگی رنگ ها ندارید، سایر وسایل خود را با تم کمرنگ یا پررنگ تری از سورمه ای یا سبز انتخاب کنید.
راه دیگر این است که یکی از رنگ های به کار رفته در فرشتان را که بیشتر دوست دارید، انتخاب کنید و سایر وسایل را با توجه به آن رنگ بخرید. البته این رنگ هم می تواند کمی تیره و روشن شود.

Image result for decoration carpet

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *