اطلاعات فرش

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم + عکس

فرش کلفت یا نازک

خیلی از افراد قبل از اینکه به سراغ خرید فرش ماشیی بروند با دیدن برخی تصاویر فرش های پرز بلند و ضخیم،‌ این سوال برایشان پیش می آید که فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم ،‌ فرش پرز بلند بهتره یا فرش ماشینی معمولی و بسیاری دچار سردرگمی می شوند و ممکن است در نهایت فرشی نادرستی را برای خانه شان انتخاب کنند .

ما در این مقاله تصمیم گرفتیم تا اطلاعات و تجربه های خود را در زمیه فرش ماشینی نازک و ضخیم با شما در میان بگذاریم و پاسخ مناسبی برای این سوال یعنی فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم بیابیم .

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم + عکسفرش نازک بهتره یا فرش ضخیم

چه فرش ماشینی بخریم ؟

ضخامت فرش ماشینی یکی از مواردی است که برای برخی افراد مهم ترین ملاک برای خرید فرش ماشینی است . ضخامت فرش ماشینی نیز به مواردی همچون شانه ،‌تراکم و الیاف بستگی دارد . لازم میدانیم تا ابتدا اصطلاحاتی که در این مقاله به کار برده می شود را توضیحاتی بدهیم تا به درک بهتر این مقاله کمک کرده باشیم .

منظور از شانه یعنی تعداد گره هایی که در یک متر از عرض فرش وجود دارد به عنوان مثال در یک فرش 700 شانه تعداد گره ها 700  عدد می باشد . از جمله شانه فرش های ماشینی متداول می توان به فرش 500 شانه ،‌ فرش 700 شانه ، فرش 1000 شانه ،‌ فرش 1200 شانه ،‌ فرش 1500 شانه اشاره کرد .

منظور از تراکم فرش ماشینی نیز به دو برابر تعداد گره هایی که در یک متر از طول فرش وجود دارد تراکم گفته می شود . تراکم فرش ماشینی 700  شانه ، 2700  یعنی در هر متر از طول فرش 1350  گره وجود دارد .

در بافت گره یا ریشه در فرش ماشینی از الیاف مختلفی استفاده می شود . مرغوب ترین نوع الیاف فرش ،‌ الیاف اکریلیک هیت ست شده است که طی فرایند های بخصوصی ،‌ به الیافی تبدیل می شود که پرز دهی ،‌حساسیت و مشکلاتی که در هنگام شستشو برای فرش ها ممکن است پیش بیاید را نداشته و مقاومت نخ و فرش ماشینی را به مراتب بالا می برد .

فرش نازک بخریم یا فرش ضخیمفرش نازک بهتره یا فرش ضخیم

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم

فرش هایی که شانه بیشتری دارند نازک تر از فرش های دیگر هستند یعنی فرش های 1500 شانه و 1200 شانه به ترتیب ضخامتی به اندازه 6 میلی متر و 8 میلی متر دارند . این فرش های بیشتر برای زیبایی دکوراسیون استفاده می شود  . اما فرش های 700 شانه و 1000 شانه دارای ضخامت 11 میلی متر و 9 میلی متر هستند که جز فرش های ضخیم محسوب می شوند .

در پاسخ به سوال فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم باید گفت بستگی به مکانی که میخواهید از فرش استفاده کنید دارد . به عنوان مثال فرشی که قرار است برای نشستن و رفت و آمد انتخاب شود هر چه ضخیم تر باشد هم بهتر است هم راحت تر اما اگر فرشی برای زیبایی و استفاده در دکوراسیون های لوکس و خاص لازم دارید بهتر است از فرش های دستباف گونه یا فرش های 1500 شانه و 1200 شانه استفاده کنید که ضخامت کمتری دارد .

ارتفاع نخ خاب فرش ماشینی

ضخامت فرش های ماشینی به ترتیب از ضخامت بیشتر به کمتر

فرش 500 شانه با ارتفاع نخ خاب 12.5 میلی متر

فرش 700 شانه با ارتفاع نخ خاب 10 میلی متر

فرش 1000 شانه با ارتفاع نخ خاب 9 میلی متر

فرش 1200 شانه با ارتفاع نخ خاب 8 میلی متر

فرش 1500 شانه با ارتفاع نخ خاب 6 میلی متر

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم

فرش نازک بهتره یا فرش ضخیم

فرش نازک در کجا استفاده می شود ؟

همانطور که گفتیم فرش هایی که ضخامت کمتری دارند ، معمولا نرم و بسیار لطیف هستند . ضخامت کم فرش باعث می شود تا نقش و نگاره فرش زیباتر و بهتر جلوه دهد لذا از این فرش ها صرفا برای زیبایی استفاده می شود .

فرش های نازک که منظور همان فرش های 1200 شانه و 1500 شانه هستند برای دکوراسیون های لوکس و خاص استفاده می شود و برای زیر پا انداختن مناسب نیست . فرش های نازک بیشتر برای قسمت پذیرایی مناسب است .

فرش ضخیم بهتر است در کجا استفاده می شود ؟

اگر آن دسته از افراد هستید که نشستن بر روی زمین را به روی مبل ترجیح می دهید ،‌ و یا اینکه خانه تان را سرتاسر فرش کرده اید ،‌ بهتر است از فرش هایی که ضخامت بیشتری دارند استفاده کنید . از فرش های ضخیم می توان برای اکثر قسمت های خانه مانند اتاق خواب ،‌ پذیرایی ، ‌نشیمن ،‌ اتاق کودک و … استفاده کرد .

در مکان های دیگری مانند مساجد ، نمازخانه ها و به طور کلی مکان هایی که افراد مجبور به نشستن های طولانی مدت هستند می توان از فرش های ضخیم استفاده نمود . لذا اکثر فرش ماشینی سجاده ای از فرش های 500 شانه و 700 شانه هستند .

خرید فرش ماشینی ضخیم

برای مشاهده طرح های فرش ماشینی 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه ، 1500 شانه به صفحه محصولات بروید و از بزرگترین بازار فرش ایران دیدن کنید . خرید از این مجموعه هم به صورت حضوری و هم غیر حضوری یعنی اینترنتی می باشد .

افرادی که در شهر های دیگر زندگی می کنند ممکن است امکان خرید حضوری را نداشته باشند لذا سایت ایران کارپت را راه اندازی کردیم تا امکان مشاهده محصولات و خرید اینترنتی در سراسر ایران وجود داشته باشد . مزیت خرید اینترنتی نسبت به حضوری این است که در هر زمان و ساعت از روز می توانید به بازار فرش ایران سری بزنید . محصولاتی که علاقه مند هستید را مقایسه کرده و سپس اقدام به خرید نمایید .

تمامی طرح هایی که در سایت وجود دارد ،‌  با قیمت مناسب و ارسال رایگان به سراسر کشور به فروش می رسد . در صورت وجود هر گونه سوال می توانید با شماره تلفن های زیر تماس حاصل فرمایید .

0315534003809125347596

همچنین برای مشاهده فرش های ایران کارپت از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:

فرش 700 شانه فرش 1000 شانه فرش 1200 شانه فرش 1500 شانه

ایران کارپت هفت روز هفته در خدمت شماست .

 

سوالات متداول

[ultimate-faqs include_category=’general-faq’]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *