اطلاعات فرش

فرش در دکوراسیون مدرن

فرش در دکوراسیون مدرن 1

برای خرید فرش مدرن توجه ویژه‌ای به دیگر وسایل مانند مبلمان و پرده لازم است. فرش مدرن یا فانتزی تنها برای دکوراسیون مدرن مناسب است و در چیدمان سنتی به کار نمی‌رود.

از آنجایی که مراکز فروش فرش فانتزی و کارخانجات تولیدی فرش مدرن رو به افزایش بوده، تنوع طرح و رنگ این فرش بالا‌تر رفته است. فرش مدرن در اشکال هندسی مختلف مانند بیضی، دایره، چندضلعی و چندتکه در مراکز خرید فرش مدرن قابل تهیه است، که با توجه به اندازه ی اتاق و چیدمان مبل از هر کدام بهره برده می‌شود. قیمت فرش مدرن می‌تواند با توجه به جنس و کیفیت آن بالا یا پایین باشد اما از آنجایی که این فرش معمولا به صورت ماشینی به بازار عرضه می‌شود در اکثر موارد نسبت به فرش‌های دستبافت لوکس قیمت پایین تری دارد.

 

فرش در دکوراسیون مدرن 3

 

فرش می‌تواند بعد از خریداری مبلمان و دیگر وسایل تهیه شود و یا قبل از آن. اگر مبلمان و پرده ی منزل از قبل مشخص شده باشند انتخاب فرش با توجه به طرح آن‌ها از نظر ساده یا شلوغ بودن، انجام می‌شود. مثلا اگر پرده‌ها طرحی شلوغ دارند فرش ساده‌تر مناسب است. برای مبلمان مدرن معمولا از فرش‌های مدرن استفاده می‌شود اما گاهی دیده شده که فرش‌های سنتی ریز بافت یا گلیم و گبه ی دستبافت به دکوراسیون مدرن جلوه ی خاصی بخشیده است. از سویی دیگر، فرش مدرن برای مبلمان کلاسیک یا سنتی اصلا مناسب نیست.

همچنین اگر فرشی خاص از لحاظ زیبایی و جنس دارید که می‌خواهید با آن مبلمان، پرده و دیگر وسایل را ست کنید، با انتخاب یک رنگ از بین رنگ‌های فرش این کار را انجام دهید. نکته ی مهم این است که در دکوراسیون مدرن از فرش مدرن یا سنتی با توجه به سلیقه ی فرد و هارمونی فضا استفاده می‌شود ولی فرش مدرن تنها با دکوراسیون مدرن ست می‌شود. همانطور که استفاده از فرش سنتی و مدرن در یک فضا مناسب نیست، استفاده از چند فرش مدرن با طرح یکسان نیز از زیبایی چیدمان می‌کاهد. پس اگر فضای بزرگی در اختیار دارید، از چند فرش با طرح‌های متفاوت ولی با هماهنگی از لحاظ رنگ و مدل استفاده نمایید. این کار نه تنها به مرزبندی محیط کمک می‌کند بلکه از نظر زیبایی، بیشتر به چشم می‌آید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *