اخبار فرش ماشینی

صنعت فرش ماشینی بیش از سیصد میلیون ارزآوری دارد

صنعت فرش ماشینی بیش از سیصد میلیون ارزآوری دارد 1

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شواری اسلامی اظهار کرد:‌ صنعت فرش ماشینی امروز در بخش تولید به لحاظ کیفیت و تنوع، طراحی، دانش و تجربه در اوج قراردارد و از نظر تجهیزات به تکنولوژی روز دنیا مجهز است.

 به گزارش بازار فرش ایران، سید جواد ساداتی نژاد در پنجمین همایش فرش ماشینی ایران در دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان گفت: «اکنون صادرات این صنعت نسبت به کل صنایع نساجی وضعیت خوبی دارد«.

وی افزود: «این صنعت نزدیک به نیمی از ازرش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و بیش از ۳۰۰ میلیون دلار ارز آوری در سال داشته و باعث ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم زیادی در کشور به ویژه در منطقه کاشان شده‌ است«.

نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس اظهار کرد: «وجود بیش از ۸۰۰ واحد صنعتی فرش ماشینی باعث شده‌است تا شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل با تولید و صادرات بیش از ۷۵درصد از فرش ماشینی ایران تبدیل به قطب این صنعت در کشور شود«.

ساداتی نژاد گفت: «مرکز تحقیقات فرش ماشینی دانشگاه توانسته است به مدد مجاورت با این قطب بزرگ، ارتباط تنگاتنگی با صاحبان و دست‌اندرکاران این صنعت برقرار کند.»

ساداتی نژاد اظهار کرد:‌ «موضوع بیشتر پایان‌نامه‌های دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه در زمینه‌های کاربردی مورد نیاز صنعت و حتی برخی موضوعات، پیشنهاد صاحبان صنعت فرش ماشینی است«.

در حاشیه این همایش نمایشگاهی با ۴۲ غرفه در فضایی به وسعت ۲هزار مترمربع در سالن سپیده کاشانی برگزار شده است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *