اخبار فرش ماشینی

تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران و بیدگل

تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران و بیدگل 1

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: این شهرستان با تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی توانسته است رتبه نخست تولید فرش ماشینی کشور و رتبه دوم جهان را کسب کند.

دکتر اسماعیل بایبوردی در گفت و گو با خبرنگاران در آران و بیدگل با ابراز خرسندی از کسب دو عنوان صادرکننده نمونه ملی توسط شرکت های صنعتی این شهرستان گفت: رتبه های برتر صنایع شهرستان آران و بیدگل در سطح ملی بیانگر تحقق شعار «جهش تولید» و توسعه صادرات غیرنفتی در کشور است.

تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی در آران و بیدگل

فرماندار شهرستان آران و بیدگل افزود: شهرستان آران و بیدگل با تولید سالانه ۶۰ میلیون مترمربع فرش ماشینی توانسته است رتبه نخست تولید فرش ماشینی کشور و رتبه دوم جهان را کسب کند.

بایبوردی افزود: این شهرستان با فعالیت ۸۱۰ واحد صنعتی و اشتغال بیش از ۲۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای صنعتی و صادرات محصولات آن به بیش از ۲۰ کشور جهان، توانسته نقش مهمی در ثروت‌آفرینی، توسعه اقتصاد و اشتغال پایدار داشته باشد.

فرماندار آران و بیدگل بر لزوم حمایت جدی و حداکثری دولت از صنعت فرش ماشینی در حوزه‌های تامین ارز، واردات مواد اولیه و صادرات محصول تاکید و خاطر نشان کرد: توسعه گردشگری، راه‌اندازی و ایجاد طرح‌ های زود بازده اقتصادی در بخش ‌های کشاورزی، صنعت و خدمات برای گذر از اقتصاد تک محصولی در شهرستان آران و بیدگل ضروری است.

بایبوردی افزود: امکان‌سنجی ایجاد «شهرک پوشاک، منسوجات و کیف و کفش» با توجه به وجود افزون بر ۶۰۰ واحد تولید فرش ماشینی و ریسندگی و طرح احداث «شهرک صنعتی معدنی نمک و فرآورده‌های نمک » با هدف جذب سرمایه ‌گذاران بخش خصوصی، اشتغال ‌زایی، کارآفرینی در این شهرستان در حال پیگیری است.

شایان ذکر است؛ «شرکت فولاد سپید فراب کویر» و «فرش قیطران طلایی» شهرستان آران و بیدگل اخیرا موفق به کسب عنوان صادرکننده نمونه ملی شدند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *