اطلاعات فرش

تشخیص فرش اصل از غیر اصل | 4 گام برای شناخت فرش اصل

تشخیص فرش اصل از غیر اصل

نحوه تشخیص فرش اصل از غیر اصل چگونه است ؟ چگونه فرش ماشینی تقلبی نخریم ؟ بهترین راه تشخیص فرش اصل چگونه است ؟ چگونه فرش اصل را از فرش تقلبی تشخیص دهیم ؟

این ها نگرانی های افرادی است که تجربه ای در خرید فرش نداشته اند  و زمانی که به سراغ خرید فرش ماشینی می روند برایشان پیش می آید . ما در این جا به راه تشخیص فرش اصل از غیر اصل می پردازیم تا شما بتوانید با خیال راحت برای خرید فرش ماشینی باکیفیت و اصل اقدام کنید .

یکی از اصلی ترین نکات برای خرید فرش اصل ،‌ یافتن بهترین مکان و خرید فرش ماشینی از مکان های معتبر است زیرا کارخانه های معروف و یا نمایشگاه های معتبر از اجناس نامرغوب استفاده نمی کنند تا اعتبار چندین ساله خود را به خطر بیندازند.

اما برای یک خرید فرش ماشینی خوب ، باید علاوه بر مواردی که گفته شد،‌ به مشخصات فنی فرش ، کیفیت الیاف ،‌ شانه و تراکم و … نیز آگاهی داشت تا هنگام خرید بتوانید به درستی آن را بررسی کنید .

راه های تشخیص فرش اصل از  غیر اصل

تشخیص فرش اصل از غیر اصل

نحوه تشخیص شانه فرش و تراکم فرش ماشینی

اولین قدم برای تشخیص فرش اصل از غیر اصل ،‌ آشنایی با مفهوم شانه و تراکم است . شانه یا همان تراکم عرضی یعنی در هر متر از قسمت عرض فرش چند گره وجود دارد . هر چه این عدد بالاتر باشد ، فرش زیباتر ،‌ ریزنقش تر و گران قیمت تر است .

تراکم یا تراکم طولی به تعداد گره هایی که در هر یک متر از طول فرش وجود دارد تراکم می گویند . فرش ماشینی اصل و باکیفیت در شانه های مختلفی از جمله فرش ماشینی 500 شانه ،‌ فرش ماشینی 700 شانه ، فرش ماشینی 1000 شانه ، فرش ماشینی 1200 شانه و فرش ماشینی 1500 شانه تولید می شود که هر کدام تراکم های طولی مختلفی دارند .

حالا که با مفهوم شانه و تراکم آشنا شدید میخواهیم با هم مثالی درباره تشخیص فرش اصل از غیر اصل 700 شانه بزنیم تا بهتر این قسمت را درک کنیم .

مثال : تشخیص فرش 700 شانه اصل از غیر اصل
بررسی فرش 700 شانه واقعی

فرشی که 700 شانه واقعی باشد ، تراکم عرضی یا همان شانه فرش باید 700 و تراکم طولی از 2100 تا 3000 می باشد . اگر در مشخصات درج شده در پشت فرش عددی غیر از این بود به آن فرش شک کنید !

از پرفروش ترین فرش های 700 شانه فرش 700 شانه تراکم 2550 و فرش 700 شانه تراکم 2700 است که در ایران کارپت می توانید نمونه های آن را مشاهده کنید . فرش های 700 شانه واقعی از 8 تا 10 رنگ تشکیل شده و با استفاده از دستگاه HCPx2 بافته می شود .

فرش 700 شانه واقعی تراکم 2550

فرش 700 شانه واقعی تراکم 2700

بررسی فرش 700 شانه تبدیلی

فرش ماشینی 700 شانه تبدیلی فرش هایی هستند که به وسیله دستگاه های 500 شانه بافته می شوند. تراکم فرش های 700 شانه تبدیلی 1500 است و تراکم عرضی یا همان شانه فرش ‌700 می باشد.

معمولا فرش های 700 شانه تبدیلی به صورت 7 رنگ در بازار موجود می باشد. همچنین از نظر  قیمت نیز در مقایسه با 700 شانه واقعی ، قیمت کمتری دارد .

فرش ماشینی طرح 700 شانه

فرش ماشینی طرح 700 شانه در واقع همان فرش های 500 شانه است که تراکم آن حدود 1000 می باشد . فرش ماشینی طرح 700 به صورت 7 رنگ به بازار عرضه می شود . این فرش ها به دلیل قیمت ارزان مورد استقبال بسیاری از افراد است و جز پرفروش ترین فرش ماشینی ارزان قیمت می باشند .

فرش طرح 700 کیفیت و ویژگی های فرش 700 شانه را ندارد و تنها مزیت آن قیمت ارزان آن است .

tva hwg ;hahk

بررسی الیاف استفاده شده در فرش ماشینی

فرش ماشینی از ترکیب سه نخ بافته می شود : نخ خاب ،‌ نخ پود و نخ تار .

نخ تار نخ پود نخ خاب فرش ماشینی

نخ تار : نخ هایی که در جهت طول فرش قرار گرفته اند نخ تار هستند و معمولا از جنس پنبه یا پلی استر می باشند . استحکام فرش ماشینی به نخ تار فرش بستگی دارد .

نخ پود : نخ هایی که در جهت عرض فرش قرار می گیرند نخ پود هستند . جنس نخ پود ،‌ نخ جوت ، پلی استر و یا پنبه است است که موجب  استحکام فرش می شود .

نخ خاب : نخی که در فرش دیده می شود و روی سطح قرار دارد نخ خاب گفته می شود . نخ خاب در فرش ماشینی دارای جنس های متفاوتی است مانند : نخ خاب اکریلیک ،‌ نخ خاب پلی استر ،‌ نخ خاب پلی پروپیلن

الیاف اکریلیک

این روز ها در بیشتر کارخانه های بافندگی فرش ماشینی از نخ آکریلیک و اکریلیک هیت ست شده استفاده می کنند زیرا ویژگی های برتری نسبت به دیگر الیاف فرش ماشینی دارد .  با توجه به اینکه این الیاف ،‌ از جمله الیاف های مصنوعی محسوب می شود ،‌ اما بدون هیچ گونه بوی مواد نفتی و پلاستیکی است و مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت ،‌ نور خورشید و .. دارد .

مرغوب ترین نوع از الیاف اکریلیک ،‌ اکریلیک هیت ست شده است که طی یک فرایندی ، نخ آکریلیک توسط گرما و بخار ریسیده شده و باعث می شود تا فرش در گرما و حرارت مقاومت بالایی داشته باشد ،‌ همچنین عدم پرزدهی ، و ثابت ماندن رنگ فرش نیز از فواید هیت ست کردن نخ فرش ماشینی است .

نخ پلی استر

الیاف پلی استر در فرش ماشینی مانند ابریشم در فرش دستباف است . برای داشتن درخشندگی و لطافت در فرش های ماشینی از الیاف پلی استر استفاده می کنند . قیمت این الیاف به نسبت دیگر الیاف مصنوعی کمتر است و همچنین مقاومت پایین تری در برابر حرارت دارد .

الیاف پلی استر خاصیت انعطاف پذیری ندارد و این امر موجب از بین رفتن فرش پس از شستشو می شود . قیمت فرش ماشینی که از الیاف پلی استر استفاده کرده است ارزان است . از فرش پلی استر بهتر است در مکان هایی که رفت و آمد کمتری صورت می گیرد استفاده شود .

نخ پلی پروپیلن

یکی دیگر از الیاف فرش ماشینی پلی پروپیلن است که از نظر قیمت ،‌ کمترین قیمت را دارد . عمر و مقاومت فرش های ماشینی پلی پروپیلن در برابر شستشو و حرارت بسیار پایین است .

برند برتر فرش ماشینی

برند فرش ماشینی

برند های گوناگونی در زمینه فرش ماشینی در بازار وجود دارد اما اینکه بدانیم کدام برای اینکه بدانیم یک بهتر از دیگر برند هاست با ما همراه باشید .

زمانی که قصد خرید فرش ماشینی یا هر وسیله دیگری را داریم ،‌ اگر برندی معروف باشد و از نظر کیفیت اجناس بهترین باشد ،‌ همه نگرانی ها برطرف می شود.

خرید از برندهای معتبر یکی از مهمترین روش های تشخیص فرش اصل از غیر اصل است، چرا که در صورت خرید از برندهای غیرمعتبر امکان تشخیص فرش اصل از غیر اصل بهیچ وجه وجود ندارد.

آرتامیس یکی از برند های معتبر و معروفی است که به عنوان بهترین فرش ماشینی ایران انتخاب شده است . شرکت آرتامیس فرش های مختلفی اعم از 700 شانه، 1000 شانه، 1200 شانه و 1500 شانه تولید کرده و به خاطر استفاده از مواد اولیه مرغوب ،‌ بسته بندی ویژه و همچنین به روز بودن ماشین های بافندگی بهترین امتیاز را از آن خود کرد . شما نیز می توانید برای خرید فرش آرتامیس ،‌ با هر بودجه ای که دارید همین حالا اقدام کنید.

برچسب پشت فرش ماشینی

برخی سودجویان با استفاده از نام برند های معتبر ،‌ فرش های بی کیفیت را با برند های معروف به فروش می رسانند . لذا برچشب پشت فرش مانند شناسنامه فرش است و شامل مشخصات فنی فرش است . بنابراین نام تولید کننده و شرکت فرش نیز در آن ذکر شده است . بنابراین برای جلوگیری از اینکه این اتفاقات رخ ندهد ،‌بهتر است با مراجعه به کارخانه فرش ماشینی یا نمایندگی اصلی رفته و محصول مورد نیاز خود را تهیه کنید .

مطالعه بیشتر : در پشت فرش چه مشخصاتی وجود دارد ؟

فرش ماشینی

نتیجه گیری

در این مقاله ما تشخیص فرش اصل از غیر اصل را بررسی نمودیم و مواردی را ذکر کردیم تا متوجه شویم تشخیص فرش ماشینی اصل از تقلبی کار مشکلی نیست و با داشتن کمترین اطلاعات می توانید از رخ دادن این اتفاق جلوگیری کنید . با خرید فرش ماشینی از ایران کارپت همراه با فرش ماشینی ، ‌گارانتی و ضمانت نامه 5 ساله برای فرش نیز ارسال می شود  .

کارشناسان ایران کارپت همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، لذا از بیان سوالات و نظرات خود کوتاهی نفرمایید. اگر سوالی در مورد خرید بهترین فرش ماشینی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

0315534003809125347596

همچنین برای مشاهده فرش های ایران کارپت از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:

فرش 700 شانه فرش 1000 شانه فرش 1200 شانه فرش 1500 شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *