ویکی فرش

نحوه پاکسازی لکه های مختلف فرش

نحوه پاکسازی لکه های مختلف فرش 1

به دلایل مختلفی ممکن است لکه‌هایی از غذا، جوهر، مواد شیمیایی و هرگونه ماده رنگی یا آلوده‌ی دیگر بر روی فرش شما ایجاد شود. در ادامه فهرستی از انواع لکه‌ها و روش پاکسازی لکه های فرش را مرور خواهیم کرد.

نخستین موضوع در لکه بری فرش و از پاک کردن لکه ها از روی فرش  ، انجام هر چه سریع‌تر این کار است. هر چه فاصله‌ی میان ایجاد لکه و لکه‌بری بیشتر شود، احتمال عدم موفقیت افزایش خواهد یافت.

جهت شستشوی فرش از کف حاصله از مواد شوینده فاقد کلر مانند صابون مایع، مایع ظرفشویی و پودر دستی استفاده شود. از مواد شوینده کلردار مانند آب ژاول (وایتکس) و یا پودرکلر جهت شستشوی فرش اکیدا خودداری کنید.

لکه های مختلف فرش را چگونه پاک کنیم ؟

یکی از مشکلاتی که برای فرش ها ممکن است رخ بدهد به وجود آمدن لکه های مختلف روی آن ها است. پاک کردن هر کدام از این لکه ها نیز روشی مخصوص به خودشان را دارند چرا که در صورت عدم توجه ممکن است فرش از آنچه هست خراب تر شود. در ادامه با یکتا فرش باشید تا به نحوه پاک کردن تعدادی از این لکه ها اشاره می کنیم.

 

نحوه پاکسازی لکه های مختلف فرش 3

 

قطعات آدامس

برای حذف قطعات آدامس از روی فرش ماشینی ابتدا با استفاده از یک قطعه یخ، آدامس را منجمد و سفت کنید سپس با استفاده از یک کاردک آن را از سطح فرش جدا نمایید. برای جلوگیری از خیس شدن فرش توسط یخ می‌توانید قطعات یخ را درون یک کیسه‌ی فریزر قرار دهید و کیسه را روی فرش بگذارید. البته به غیر از یخ می توانید از سفیده تخم مرغ نیز استفاده کنید همچنین روش استفاده از آن نیز به مانند یخ است.

قطرات شمع و پارافین

شاید گاهی برای شما رخ بدهد که اشک های شمع در تولدها و یا در زمان قطعی برق روی زمین افتاده و لکه هایی را به وجود آورد. برای حل این مشکل یک کاغذ قهوه ای رنگ یا یک کاغذ خشک کن روی نقطه مور دنظر بگذارید و سپس یک اتوی داغ را روی خشک کن یا پاکت بگذارید پس از چند دقیقه شمع به کاغذ می چسبد در صورت لزوم این کار را چند بار تکرار کنید. همچنین می توانید با روشی که در مورد قطعات آدامس گفته شد پاکسازی را انجام دهید.

لکه چسب

لکه چسب ها از جمله سمج ترین لکه هایی هستند که می توان از آن ها نام برد. این لکه ها می توانند فرش شما را از بین ببرند چرا که وارد تار و پود فرش می شوند. برای پاک کردن این لکه ها ابتدا به اندازه یک قاشق غذاخوری مایع تمیز کننده با PH متوسط را با مقداری آب ولرم مخلوط کنید و همچنین می توانید مقداری نیز آمونیاک به آن اضافه کنید تا چسب ها را به راحتی بتوانید پاک کنید. البته توجه داشته باشید که درصورت استفاده زیاد از آمونیاک ممکن است فرش شما زودتر پوسیده شود.

 

نحوه پاکسازی لکه های مختلف فرش 5

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *