اطلاعات فرش

فرش وینتیج یا کهنه نما چیست؟

فرش وینتیج

فرش وینتیج یا کهنه نما که به اصطلاح انگلیسی وینتیج (vintage rug) نامیده می شود یکی از جدیدترین فرش های مدرن ماشینی هستند که به تازگی به بازار عرضه شده اند.

فرش های ماشینی وینتیج به طرح هایی که از هنر طراحی به حالت طرح های کهنه و قدیمی الهام گرفته شده بیان می شود.

تاریخچه فرش های وینتیج یا کهنه نما به فرش های قدیمی دستبافت برمی گردد که بعد از سال ها استفاده، به صورت کهنه و قدیمی در می آمدند و این فرش ها به عنوان فرش کهنه نما عرضه می شد. در صورت اطلاعات بیشتر درباره فرش وینتیج می توانید به مقاله فرش های کهنه نما یا وینتیج چیست مراجعه کنید.

فرش وینتیج به عناوین مختلف و دسته بندی های مختلف نام گذاری می شود از جمله، فرش مدرن، فرش کهنه نما، فرش پتینه، فرش وینتیج ترک و …

فرش وینتیج کد B51

فرش وینتیج کد B51

چرا از فرش وینتیج استقبال می شود؟

در دوره ای از تاریخ زندگی می کنیم که انگار نمی توان بین سنت و مدرنیزه  یکی را انتخاب نمود. گاهی اوقات علاقه داریم که تمامی المان های قدیمی و کهنه را از فکر، ذهن و زندگی مان بیرون کنیم و جدیدترین و مدرن ترین چیزها را تجربه نماییم.

برخی اوقات نیز به دنبال خاطرات قدیمی و گذشته هستیم و به دنبال چیزهایی می گردیم که یقین داریم تکرار و بازگشتی برای آن ها وجود ندارد. این مقوله در تمامی قسمت های زندگی ما دیده می شود، مخصوصاً در هنر و دکوراسیون و چیدمان منزل.

یک نمونه ساده از این موضوع می تواند وجود اکسسوری و وسایل قدیمی و عتیقه در دکوراسیون مدرن خانه های امروزی باشد که با توجه به داشتن تضاد، با این حال بسیار زیبا است.

فرش وینتیج یا کهنه نما نیز با ظاهر قدیمی و کهنه خود، تداعی کننده همین موضوع است. فرش  های وینتیج یکی از انواع فرش های ماشینی به حساب می آید که از طرح ها و نقشه هایی استفاده می شود که به صورت عتیقه و کهنه هستند

البته استقبال از فرش های کهنه نما نه تنها در ایران بلکه با نگاهی به سایت های فروش آنلاین همچون آمازون می توان متوجه شد که این استقبال از فرش وینتیج یک استقبال جهانی است.

فرش وینتیج یا کهنه نما چیست؟

به صورت کلی اصطلاح کلمه وینتیج به المان هایی گفته می شود که بسیار قدیمی و عتیقه محسوب می شوند و از قدمت بسیار بالایی برخوردارند. به همین دلیل به فرش های ماشینی که جلوه و ظاهر کهنه و قدیمی دارند، فرش ماشینی وینتیج می گویند. در فرش های دستباف هرچقدر یک فرش قدیمی تر باشد و پاخور بیشتری داشته باشد، از قیمت و ارزش بیشتری برخوردار است.

فرش وینتیج کد B3

فرش وینتیج کد B3

اگر فرشی از قیمت بسیار بالایی برخوردار باشد، هرکسی قادر به تهیه و خرید آن نخواهد بود. به همین دلیل فرش های ماشینی کهنه نما تولید و بافته شد که کسانی که علاقه زیادی به ترکیب دکوراسیون مدرن با المان های قدیمی و عتیقه دارند، بتوانند به این نیاز و خواسته خود پاسخ دهند.

فرش وینتیج با اینکه نامش با قدیم و کهنگی عجین است اما یکی از جدیدترین نقشه و گونه های فرش ماشینی است که در چند سال اخیر توسط شرکت های مطرح فرش ماشینی ایران، تولید و بافته می شود.

فرش Vintage را در فارسی و کلام عامه مردم به عنوان فرش کهنه نما نیز می شناسند. این فرش ماشینی کهنه، برای منازل و خانه هایی با دکوراسیون کلاسیک و مدرن مورد استفاده قرار می گیرد و باعث جذابیت و زیبایی خاصی در محیط و دکوراسیون منزل می شود.

قالی طرح کهنه را می توان در قسمت های مختلف از جمله برای فرش اتاق خواب، فرش آشپزخانه و فرش پذیرایی استفاده نمود. فرش وینتیج دارای تنوع و رنگ بندی متنوع و بی نظیری است و از استقبال زیادی در بین خریداران فرش ماشینی برخوردار است.

فرش ماشینی وینتیج یا کهنه نما، باعث ایجاد فضایی خاص و زیبا در دکوراسیون و دیزاین منزل می شود. به جرئت می توان گفت که قالی وینتیج انتخاب مناسبی برای افرادی است که علاوه بر آن که به دکوراسیون مدرن و کلاسیک علاقه دارند، به طرح های وینتیج و کهنه نیز علاقه دارند و برای آن ارزش زیادی قائل هستند.

فرش وینتیج کد B8

فرش وینتیج کد B8

قیمت فرش ماشینی وینتیج

فرش های ماشینی وینتیج در شانه و تراکم های متفاوتی بافته و تولید می شود که از گونه های آن می توان به فرش وینتیج 1500 شانه، فرش وینتیج 1200 شانه، فرش وینتیج 1000 شانه، فرش وینتیج 700 شانه و فرش وینتیج 500 شانه می باشد تولید می گردد.

جنس نخ خاب فرش های وینتیج می تواند از الیاف اکریلیک و میکرو مودال بافت می شود که از زیبایی و در عین حال، لطافت و استحکام بالایی برخوردار است.

قیمت فرش وینتیج 500 شانه نسبت به فرش های ماشینی 700 شانه و 1200 شانه پایین تر بوده و به دلیل تکنولوژی خاص در فرایند تولید نخ، این فرش ماشینی از لطافت و نرمی بسیار بالایی برخوردار است. در نتیجه فرش وینتیج 500 شانه، قابلیت تا شدن و بسته بندی داخل ساک های مخصوص خود را دارد. بیشتر تولید این فرش ماشینی، به کشورهای دیگر صادر می شود.

فرش وینتیج 500 شانه یکی از جدیدترین تولیدات است که با استقبال زیاد مشتریان فرش ماشینی مواجه شده است. فرش پتینه کهنه نما در طرح ها و رنگ های بسیار متنوع و زیبا تولید می شود. به علت این که بسیاری به فرش های کهنه و عتیقه دستباف علاقه زیادی دارند، ایران کارپت تصمیم به عرضه این گونه از فرش های ماشینی با تکنولوژی خاص خود در فرایند تولید نخ آن گرفت و محصولات پتینه و وینتیج را به محصولات تولیدی خود اضافه نمود.

فرش وینتیج برای تمامی دکوراسیون ها

همانطور که بیان شد فرش وینتیج یکی از محصولات جدید و پرفروشی است که در سایزهای استاندارد فرش وینتیج 12 متری، 9 متری، 6 متری، فرش وینتیج 4 متری، فرش کهنه نما سایز 2.5*1.5 و وینتیج سایز 2.7*1.2 و در طرح ها و رنگ های بسیار زیاد و متنوع بافته می شود.

خرید فرش وینتیج؛ برای تمامی دکوراسیون ها توصیه می شود و به دلیل طرح ها و نقشه های خاص آن، برای تمامی دکوراسیون ها مناسب می باشد. برای خرید می توانید به شاخه محصولات وینتیج و کهنه نما در سایت ایران کارپت مراجعه کرده و از بین صدها محصول، طرح وینتیج موردنظر خود را انتخاب نمایید.

در طراحی فرش وینتیج به سبک فرش های کهنه و قدیمی به صورت کامل توجه شده است. فرش های وینتیج باتوجه به طراحی خاص خود قابلیت ست شدن با دکوراسیون های کلاسیک و مدرن را دارند و از نظر رنگ بندی و طرح، دارای تنوع بسیار بالایی هستند.

سوالات متداول در مورد فرش وینتیج

[ultimate-faqs include_category=’vintage’]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *