اخبار فرش ماشینی

فرش ماشینی آران و بیدگل در ایران بی نظیر است

فرش ماشینی آران و بیدگل در ایران بی نظیر است 1

به گزارش فروشگاه فرش ماشینی ایران، فرماندار آران و بیدگل در جمع صنعتگران شهرستان آران و بیدگل اظهار داشت که: ۲۳ هزار كارگر در اين شهرستان مشغول به كار هستند كه ۱۶ هزار نفر از آنها در بخش صنعت فعاليت مي كنند.

«ابوالفضل معيني‌نژاد» میزان ریالی صادرات فرش ماشيني از آران و بيدگل را ۱۰۰ ميليون دلار عنوان كرد و افزود: در آران و بيدگل بيش از ۵۰۰ واحد فرش ماشيني فعاليت دارند كه این واحدهای تولیدی سالانه بيش از چهل و پنج ميليون متر مربع فرش ماشيني با كيفيت توليد مي‌كنند كه اين ميزان، پنجاه (۵۰) درصد توليد فرش ماشيني كشور است.

فرش آران و بیدگل
فرماندار آران و بیدگل خاطرنشان ساخت : در سال گذشته بيش از يكصد ميليون دلار كالا از اين شهرستان به خارج از كشور صادر شده كه اين ميزان ۱۰ درصد از صادرات كالاهاي غيرنفتي استان اصفهان را تشكيل مي دهد. وی در اين مراسم اظهار کرد: با وجود اینکه اين شهرستان تنها دو درصد از جمعيت کل استان اصفهان را به خود اختصاص داده است ، بيش از ۱۰ درصد از واحدهاي صنعتي اين استان را در اختيار دارد.

شهرک صنعتی سلیمان صباحی بیدگلی و شهرک صنعتی هلال، که هر دو شهرک در آران و بیدگل قرار دارند با مجموع بیش ۷۰۰ واحد تولیدکننده فرش ماشینی همچون فرش آسایش، فرش بهارستان، فرش سورنا، فرش نیاوران، فرش نگین مشهد هلال، فرش قیطران، فرش اعیان، فرش جردن، فرش امیران، فرش کاخ، فرش تاپ، فرش آرشام، فرش سجاد، فرش قالی سلیمان، فرش مهر و ماه، فرش ماندانا، فرش ماهوت، فرش چهل نگین مشهد، قالی سلیمان، فرش رویال، فرش آویژه، فرش پرهام، فرش جماران، فرش آویژه و…  این شهر را به عنوان یکی از قطب های بزرگ و اصلی تولید فرش ماشینی ایران مبدل ساخته است.

اهمیت دیگر و ویژگی شهرک های صنعتی آران و بیدگل در آن است که قریب به ۱۰۰ درصد شرکتهای موجود در شهرک صنعتی سلیمان صباحی و شهرک صنعتی هلال در زمینه تولید فرش ماشینی و صنایع وابسته به آن فعالیت دارند.

فرش آران و بیدگل

فرش آران و بیدگل به کشورهای مختلف جهان همچون ایالات متحده آمریکا، کانادا، چین، ژاپن، آلمان، اسپانیا، ایتالیا، سوئد، اتریش، دانمارک، قطر، امارات متحده عربی، عمان، ترکیه، عراق و… صادر می شود. در بافت فرش آران و بیدگل از الیافی چون آکریلیک، آکریلیک هیت ست شده، پلی‌پروپیلن، پلی استر و BCF استفاده می شود که نوع آکریلیک هیت ست شده آن مرغوبیت بیشتری داشته و کارکرد بالاتری نسبت به سایر الیاف دارد.

همچنین رئیس هیئت مدیره شهرک صنعتی صباحی آران و بیدگل گفت: آران و بیدگل بزرگترین صادر کننده فرش ماشینی جهان بعداز شهر غازی ترکیه است لذا در تلاشیم اولین جشنواره ملی فرش را در آران و بیدگل مهد شرکت های فرش صنعتی برگزار کنیم.

عبدالرحیم مفیدی اظهار کرد: تولید بیش از ۴۵ میلیون مترمربع فرش آران و بیدگل در سال و داشتن بیش از ۷۰۰ شرکت بزرگ و کوچک تولید فرش ماشینی گوشه ای از خدمات این شهرستان به اقتصاد و صادرات کشور است.

مفیدی با اشاره به صادرات فرش آران وبیدگل به بازارهای هدف به خصوص آسیا و اروپا گفت: بازار فرش های بیشتر کشورهای آسیا است وتعاملات خوبی با اروپا برقرار کرده ایم و امیدواریم صادراتمان به این قاره نیز افزایش پیدا کند.

وی به جشنواره ملی تعاونی های برتر صادراتی کشور اشاره کرد و گفت: شرکت تعاونی فرش آران و بیدگل در سال جاری با صادرات فرش به ارزش تقریبی ۶۰ میلیون دلار مقام دوم تعاونی های برتر کشور را در بخش صادرات بدست آورد و آران و بیدگل به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی معرفی شد و امیدواریم مسئولان نیم نگاهی به صنعت خصوصی فرش شهرستان داشته باشند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *