اطلاعات فرش

صادرات فرش ماشینی کاشان

فرش برای صادرات

فرش دستباف و فرش ماشینی از مهم ترین محصولات صادراتی غیرنفتی ایران است . در تولید یک تخته فرش ماشینی برای صادرات به کشور های مختلف هنرهای مختلفی مانند بافندگی ، طراحی نقشه فرش و .. با هم ترکیب می شوند و در نهایت این محصول ناب و دیدنی را تولید می شود .

در این مقاله به صادرات فرش ماشینی کاشان و ایران می پردازیم و اینکه چه کشورهایی در زمینه صادرات فرش فعالیت داند ؟

مزیتی که تجارت در زمینه فرش ماشینی نسبت به دیگر عرصه ها دارد این است که فرش ایرانی در کل دنیا شناخته شده است و به راحتی می توان آن را فروخت . صنعت فرش ماشینی در سال 1351 در ایران فعالیت خود را آغاز کرد و تا سال 1370 کار خود را به طور محدود ادامه داد .

در طول این مدت شهرستان کاشان و آران و بیدگل موفقیت بزرگی در عرصه صنعت فرش ماشینی در ایران به دست آورد به طوری که امروزه 850 واحد تولیدی فرش ماشینی ثبت شده در کاشان وجود دارد درحالی که در کل ایران حدود 1050 کارخانه تولید فرش ماشینی استقرار دارند . فعالیت عظیم کارخانجات تولیدی فرش در این شهر باعث شده تا کاشان را قطب فرش ماشینی ایران و جهان بنامند .

صادرات فرش ماشینی

صادرات فرش ماشینی

رقیبان صادرات فرش ماشینی

کشور ترکیه از سال 1990 صادرات فرش را آغاز کرد و به عنوان یکی از بزرگ ترین صادرکنندگان فرش ماشینی در قاره آسیا و دومین صادرکننده بزرگ دنیا شناخته شد . ترکیه در سال های اخیر سرمایه گذاری بسیار بالایی در زمینه تولید فرش ماشینی کرده است اما با این حال هنوز رقیب های سرسختی همچون کشور چین ، هندوستان و ایران دارد .

عربستان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان و مصرف کنندگان فرش ماشینی در آسیا و به ویژه منطقه خاورمیانه می باشد . پیشرفت در عربستان به گونه ای بوده که توانسته بعد از امریکا و کشور بلژیک سومین کشور تولید کننده فرش ماشینی در جهان شود .

تولید فرش ماشینی در ایران در دهه 40 آغاز شد . در سال های اخیر صادرات فرش ماشینی در ایران روند افزایشی را داشته و در سال 85 ، صادرات فرش ماشینی هزینه ای بیش از 70 میلیون دلار را در برداشت . حدود 5 درصد فرش های ماشینی تولید شده در ایران صادر می شود . این امار در سال 96 یعنی یک دهه بعد به دو برابر افزایش یافته است .

ایران علاوه بر صادرات در زمینه فرش ماشینی از کاشان ، در زمینه فرش دستباف حرف اول را در جهان میزند چرا که آمار ها نشان می دهد ارزش صادرات فرش دستباف از فرش ماشینی بیش از 5 برابر بوده است .

فرش صادراتی

رقیب صادرات فرش ماشینی ایران کدام کشور است ؟

کشورهای ترکیه و بلژیک بزرگترین رقیب در زمینه صادرات فرش ماشینی هستند . البته اولین و اخرین رقیب ایران ، ترکیه است و ایران پس از ترکیه در جهان رتبه دوم را دارد .

صادرات فرش ماشینی کاشان به کدام کشورها بیشتر است ؟

در حال حاظر بیشترین خریداران فرش دستباف ایرانی ، آمریکا ، ترکمنستان ، امارات ، افغانستان ، آلمان و دانمارک هستند . آمریکا با واردات فرش دستباف ایران به ارزش بیش از 130 میلیون دلار بیشترین واردات فرش دستباف را داشته و در صدر جدول صادرات فرش دستباف ایران به جهان قرار گرتفه است . پس از
امریکا ، المان ، لبنان ، انگلستان و ژاپن از وارد کننده های بزرگ فرش ایرانی هستند . بیشترین خریداران و طرفداران فرش ماشینی ایران ، عراق ، افغانستان ، عربستان ، پاکستان می باشند .

فرش ماشینی صادراتی در کدام شهر ایران تولید می شود ؟

صنعت نساجی و فرش بافی در ایران در اکثر شهر ها در حال انجام است . اما برخی از شهر ها فعالیت بیشتری در این عرصه داشته اند و به اصطلاح مرکز فرش ماشینی هستند . شهرهایی همچون کاشان ، یزد ، اصفهان ، مشهد و … فعالیت گسترده ای در عرصه فرش بافی و صادرات فرش ماشینی دارند . بیشترین صادرات فرش ، صادرات فرش ماشینی کاشان به خارج از کشور می باشد .

صادرات فرش به آلمان

فرش صادراتی را از کجا بخریم ؟

برای اینکه بتوانید فرش صادراتی درجه یک و اصل خریداری کنید لازم است تا از مکان مناسبی خرید خود را انجام دهید . نمایشگاه فرش ، نمایندگی فروش فرش ، فروشگاه اینترنتی فرش از جمله مکان هایی است که برای خرید فرش ماشینی می توانند مناسب باشند .

در حال حاظر خرید فرش ماشینی برای افرادی که در خارج از ایران زندگی می کنند ممکن است امکان پذیر نباشد ، لذا بهتر است که خرید فرش را از فروشگاه های آنلاین فرش ماشینی انجام دهند .

ایران کارپت یکی از فروشگاه های قدیمی در زمینه فروش فرش ماشینی 700 شانه ، 1000 شانه ، 1200 شانه و 1500 شانه است که فعالیت خود را از دهه 80 آغاز کرد . برای خرید فرش ماشینی شما می توانید در هر مکان و هر ساعتی که می توانید محصولات فروشگاه را تماشا کرده و برای خرید ، سفارش خود را آغاز کنید .

صادرات فرش ماشینی کاشان به خارج از کشور

صادرات فرش ماشینی 1500 شانه

بیشترین صادرات فرش ماشینی کاشان به کشورهای اروپایی ، فرش ماشینی 1500 شانه است . این فرش ها از شانه و تراکم بسیار بالایی برخوردار است و به عنوان فرش ماشینی لوکس و فرش ماشینی گران قیمت توسط تاجران فرش خریداری و به سراسر دنیا عرضه می شود .

قیمت فرش ماشینی لوکس 

صادرات فرش ماشینی کاشان

ایران کارپت با داشتن سابقه و ارسال فرش ماشینی به کشورهایی همچون آلمان ، عراق ، آمریکا ، کانادا و… تجربه زیادی در زمینه صادرات فرش ماشینی کسب کرده است . شما نیز می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه فرش صادراتی با مشاورین مجرب مجموعه ایران کارپت تماس بگیرید و اطلاعات لازم را دریافت کنید .

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *