اطلاعات فرش

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401 1

بهترین طرح فرش ماشینی شامل طرح هایی است که در بین پرفروش ترین فرش های ماشینی در سال 1401 است انتخاب گردیده.

در بین طرح های بی شمار فرش ماشینی ایرانی،‌ یافتن بهترین طرح فرش ماشینی و بهترین نقشه فرش کار مشکلی شده است. این را هم میدانیم که زیباترین طرح ها ویژگی هایی مخصوص خود را دارند که تبدیل به بهترین و پرفروش ترین شده اند. بهترین طرح فرش ماشینی علاوه بر نقشه فرش و رنگ بندی به موارد دیگر هم بستگی دارد.

طرح نقشه بی نظیر،‌ الیاف خوب،‌ شانه و تراکم بالا و رنگ بندی همگی در کنار هم موجب می شود تا فرشی عنوان بهترین طرح فرش ماشینی را به خود اختصاص دهد .  در این مقاله ما به بهترین طرح فرش ماشینی که پرفروش ترین فرش در سال 1401 نیز بوده به همراه تصویر و مشخصات و قیمت آن میپردازیم .

قبل از اینکه بهترین طرح فرش ماشینی سال 1401 را قرار دهیم، ‌بهتر است که آشنایی مختصری درمورد واژه هایی که در ادامه آن ها را استفاده کنیم توضیحاتی را خدمتتان ارائه دهیم .

بهترین طرح فرش ماشینی

بهترین طرح فرش ماشینی

شانه و نخ خاب فرش ماشینی چیست ؟

فرش ماشینی دارای عوامل مختلفی است، ولی دو مشخصه به طول کل از همه مهمتر است، شانه و نخ خاب فرش ماشینی که بسیار مهم و حائز اهمیت است.

شانه و تراکم فرش ماشینی

شانه فرش ماشینی با کیفیت بافت فرش ماشینی مربوط است. به تعداد گره یا ریشه هایی که در یک متر از عرض فرش وجود دارد شانه فرش می گویند.  زمانی که شانه فرش ماشینی بیشتر شود،‌ فرش ریز بافت تر و ریزنقش تر بوده و در بسیار زیباتر ست .

نحوه شمارش شانه فرش ماشینی بسیار آسان است. کافی است به پشت فرش ماشینی نگاهی بیندازید و تعداد گره ها را بشمارید.

به عنوان مثال فرش 700 شانه باید در هر متر از عرض فرش 700 گره وجود داشته باشد. پس باید در هر 10 سانتی متر 70 گره و در هر 5 سانتی متر 35 گره وجود داشته باشد. شما با این راه می توانید متوجه شوید فرشی که خریده اید 700 شانه واقعی است یا نه .

تراکم طولی فرش ماشینی یا تراکم فرش نیز از موارد مهم در فرش ماشینی است و برابر با تعداد ریشه هایی است که در یک متر از طول فرش وجود دارد. هر چه تراکم فرش بیشتر باشد ضخامت فرش کمتر می شود.

از جمله تراکم های معمول در فرش ماشینی عبارتند از : تراکم 800 ، تراکم 900 ، تراکم 1000 ، تراکم 1200 ، تراکم 1400 ، تراکم 2550 ، تراکم 2700 ، تراکم 3000 ، و تراکم 3600 و تراکم 4500 می باشند.

نخ خاب فرش ماشینی

خاب فرش همان گره‌های U شکلی هستند که در سطح فرش‌ها قرار می‌گیرند. بعضی‌ها خاب فرش را با نام پرز فرش هم می‌شناسند. این گره‌ها با استفاده از انواع نخ‌ها و الیاف‌ها در دو فرش ماشینی و دستباف به وجود می‌آیند.

هر فرشی که بافته می‌شود، علاوه‌بر تار و پود، نخی به نام خاب هم دارد که پیش‌تر آن را شناختیم. این نوع نخ در فرش دستباف و ماشینی از دو جنس متفاوت به کار می‌رود.

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401 4

در فرش ماشینی، برای نخ خاب، از الیاف مصنوعی همچون پلی‌پروپیلن، پلی استر، اکریلیک و همچنین نایلون استفاده می‌شود‌.

از میان این نخ‌ها، الیاف پلی‌پروپیلن، پلی استر و نایلون مصرف بیشتری در جهان دارند. این الیاف به شکل نخ‌های یکسره و یا به اصطلاح فلامنتی در فرایند بافت فرش استفاده می‌شوند. به همین دلیل، نیازی به ریسندگی ندارند و به شکل مستقیم به ماشین بافندگی وصل می‌شوند.

برعکس این نخ‌ها، الیاف اکریلیک و پشم که در نخ‌های خاب استفاده دارند، به شکل الیاف منقطع یا استیپل هستند. بنابراین برای قابل استفاده شدن، باید ابتدا طی فرایندهای ریسندگی، به نخ تبدیل شده و سپس در بافت فرش‌ها به کار روند.

امروزه در اکثر فرش‌های ماشینی از نخ خاب اکریلیک استفاده می‌شود. نخ اکریلیک به جهت لطافت و از نظر ظاهری، شباهت زیادی به پشم دارد. قیمت این نخ‌ها از پشم طبیعی بسیار کمتر است و در عین حال بوی مواد نفتی نمی‌دهند. از نظر مقاومت، الیاف اکریلیک را می‌توان بسیار مناسب دانست. زیرا در برابر حرارت غیرمستقیم، گرما، نور و گرد و غبار، مقاوم‌تر است.

علاوه‌بر این‌ها، رنگ‌پذیری بهتر و خاصیت انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. به دلیل همین انعطاف‌پذیری، برای استفاده در محل‌های پر رفت‌وآمد نیز بسیار کاربرد دارند.

در میان الیاف اکلریکی که در بافت فرش به کار می‌رود، الیاف اکریلیک هیت ست شده بسیار مرغوب‌تر و پرطرفدارتر است. زیرا کیفیت این الیاف در مرحله ریسندگی، به وسیله حرارت یا بخار و طی فرایندهایی، افزایش یافته است.

از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های نخ اکریلیک هیت ست شده باید به ضد حساسیت بودن این نخ اشاره کرد. علاوه بر آن، پرزدهی اندک، مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، نور و آلودگی، دوام و ماندگاری بالا و همچنین ثابت بودن رنگ‌ها از ویژگی‌های دیگر اکریلیک هیت ست شده است.

بنابراین به جهت وجود این ویژگی‌ها، استفاده از این الیاف در نخ‌های خاب فرش، طرفداران و مشتریان زیادی دارد و در واقع بهترین فرش ماشینی با استفاده از نخ آکریلیک هیت ست شده بافته می شود.

بهترین طرح فرش ماشینی در سال 1401 کدام نقشه بود؟

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401 6

خرید آنلاین و قیمت فرش ۷۰۰ شانه گل برجسته نقشه لیندا زمینه فیلی

فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته نقشه افشان رز زمینه فیلی

خرید آنلاین و قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته نقشه افشان رز زمینه فیلی

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401 9

خرید آنلاین و قیمت فرش ۱۰۰۰ شانه نقشه ستاره زمینه گردویی

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401 11

خرید آنلاین و قیمت فرش ۱۲۰۰ شانه گل برجسته نقشه افشان خوشه زمینه کرم

بهترین طرح فرش ماشینی | معرفی طرح های برتر سال 1401 13

خرید آنلاین و قیمت فرش ۱۵۰۰ شانه نقشه اصفهان زمینه بژ

 

خرید فرش ماشینی

کارشناسان ایران کارپت همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، لذا از بیان سوالات و نظرات خود کوتاهی نفرمایید. اگر سوالی در مورد خرید بهترین فرش ماشینی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

0315534003809125347596

همچنین اگر قصد دارید اطلاعات بیشتری در مورد انتخاب یک فرش خوب داشته باشید می توانید مقاله بهترین فرش ماشینی در بازار ایران را مطالعه کنید.

فرش 1500 شانه

فرش 1200 شانه

فرش 1000 شانه

فرش 700 شانه

سوالات متداول

[ultimate-faqs include_category=’general-faq’]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *