اطلاعات فرش

مشخصات فنی پشت فرش ماشینی

برچسب ایران کارپت

همانطور که ممکن است قبلا هم مشاهده کرده باشید ،‌ در پشت فرش ماشینی یک اتیکت یا برچسب یا لیبلی که مخصوص کارخانه بافنده فرش ماشینی است زده شده و این برچسب نشان دهنده ی مشخصاف فرش ماشینی از جمله تراکم و شانه فرش ماشینی ،‌ جنس نخ خاب ، ‌نخ تار و نخ پود فرش ،‌ رنگ زمینه فرش ،‌ ابعاد فرش ماشینی و .. است .

قبل از اینکه به بررسی کلیه مشخصات فرش ماشینی برسیم ، خوب است که فرش ماشینی را از مکان های معتبر سفارش دهیم . اگر خرید فرش ماشینی به صورت حضوری باشد بایستی از مکانی معتبر و کارخانه ای معتبر خریداری شود و اگر فرش ماشینی را به صورت غیر حضوری یا اینترنتی خریداری می کنید ،‌ به نماد اعتماد الکترونیک سایت حتما توجه کنید . تا با اطمینان خاطر و خیالی راحت خرید خود را انجام دهید .

در این مقاله ما به کلیه مشخصات فنی فرش ماشینی که در پشت فرش ماشینی درج شده است به صورت جداگانه می پردازیم و هر یک از مفاهیم مربوطه را به طور مختصر شرح می دهیم .

برچسب ایران کارپت

فرش ماشینی آرتامیس

مشخصات پشت فرش ماشینی ( اتیکت فرش ماشینی )

موارد مختلفی در برچسب پشت فرش ماشینی بر روی فرش ماشینی قرار داده اشت که از اطلاعات درج شده می توان کلیه مشخصات فرش از جمله شانه و تراکم فرش ،‌ رنگ زمینه ،‌ ابعاد فرش ،‌ آدرس کارخانه و نام کارخانه بافندگی فرش ماشینی ،‌ جنس الیاف به کار رفته در نخ تار و پود و خاب فرش و .. از جمله اطلاعاتی است که در آن قرار دارد .

نام نقشه فرش ماشینی

یکی از موارد اصلی در مشخصات پشت فرش ماشینی ،‌ نام نقشه فرش یا نام طرح فرش ماشینی است . ممکن است خریدار پس از مدتی تمایل به خرید دوباره طرحی که قبلا خریده است را داشته باشد . لذا اگر نام طرح را بداند می تواند به راحتی با کارخانه تماس گرفته و برای سفارش دوباره اقدام کند . البته سفارش طرح ها از روی عکس نیز امکان پذیر است .

شما می توانید تصویر فرش تان را برای ما از طریق واتساپ یا تلگرام برای واحد پشتیبانی ارسال کنید و سفارش شما با طرح دلخواه تان ثبت می گردد .

برچسب پشت فرش ماشینی

ابعاد فرش ماشینی

فرش ها به صورت استاندارد در ابعاد 6 متری ،‌9 متری و 12 متری تولید می شوند اما برخی نیاز به ابعاد سفارشی دارند که آن ها نیز به فروش می رسد . شما ابعاد دلخواه را به واحد پشتیبانی اعلام کرده و منتظر دریافت سفارشتان خواهید بود .  در ابعاد استاندارد یعنی ابعاد 6 متری 9 متری و 12 متری ،‌ ابعاد 6 متری به صورت 2 در 3 متر ،‌ ابعاد 9 متری به صورت 2.5 در 3.5  و ابعاد 12 متری به صورت 3 در 4 می باشد .

تعداد رنگ های به کار رفته در فرش ماشینی

فرش ماشینی در رنگ های مختلفی بافته می شود . برخی از فرش ها رنگ بندی های بیشتری دارند و زیباتر نیز هستند . به عنوان مثال فرش ماشینی 700 شانه هم به صورت 8 رنگ و 10 و حتی 12 رنگ نیز بافته می شود . فرش 1000 شانه به صورت 8 رنگ ،‌ 10 رنگ و 14 رنگ ،‌ فرش 1200 شانه به صورت 8 رنگ و 10 رنگ و  فرش 1500 شانه نیز به صورت 8 ،‌ 10 تا 15 رنگ بافته می شوند .

Image result for carpet color Navy blue

رنگ اصلی زمینه فرش

هر فرش ماشینی دارای یک رنگ بندی خاص خودش است ،‌ رنگ اصلی فرش ماشینی همان رنگ زمینه فرش است که بیشتر از سایر رنگ ها در فرش به کار رفته است . پرفروش ترین رنگ های زمینه فرش ماشینی عبارتند از :

فرش ماشینی سرمه ای ، فرش ماشینی فیلی ، فرش ماشینی کرم ، فرش ماشینی نقره ای ، فرش ماشینی لاکی یا روناسی یا فرش قرمز و فرش ماشینی سفید می باشد .

جنس الیاف فرش ماشینی

از مهم ترین قسمت های به کار رفته در فرش ماشینی که بر قیمت فرش ماشینی نیز تاثیر بسیاری دارد ، ‌الیاف به کار رفته در فرش ماشینی است . بهترین کیفیت الیاف در نخ خاب فرش ماشینی ، ‌الیاف اکریلیک هیت ست شده است .

الیاف دیگری نیز وجود دارد از جمله : پلی استر ، bcf  ،‌ پلی پروپیلن و … که همانطور که گفتیم بهترین الیاف اکریلیک هیت ست شده است که در برابر عومالی همچون حرارت بالا ،‌ نور خورشید و گرد و غبار و همچنین شستشو مقاومت بالایی از خود نشان داده است .

شانه فرش ماشینی

یکی دیگر از موارد بسیار مهم و تاثیر گذار در قیمت فرش ماشینی ،‌شانه فرش ماشینی است که به تعداد گره های بافته شده در یک متر از عرض قالی گفته می شود . فرش ماشینی شانه های مختلفی دارد ولی مشکلی که وجود دارد این است که برخی از شرکت فرش ها که فرش 500 شانه می بافند ،‌ به نام فرش ماشینی طرح 700 شانه به خریداران فرش ماشینی 700 شانه می فروشند .

برای جلوگیری از این اتفاق ،‌ تعداد گره های موجود در 10 سانتی متر را شمرده و در 10 ضرب کنید . در این صورت متوجه خواهید شد فرش 700 اصل خریده اید یا نه . از جمله شانه های متداول فرش ماشینی عرضه شده به بازار ،‌ 500 شانه ،‌ فرش 700 شانه ، فرش 1000  شانه ، فرش 1200  شانه ، فرش 1500 شانه می باشد .

تراکم فرش ماشینی

تراکم فرش نیز به اندازه شانه فرش اهمیت بالایی دارد و از جمله مشخصات درج شده در پشت فرش ماشینی است . برای محاسبه تراکم واقعی فرش ماشینی تعداد گره های یک متر از طول فرش را بشمارید و در دو ضرب کنید . به عنوان مثال فرش ماشینی تراکم 3600 دارای 1800 گره در هر متر از قسمت طول فرش است .  از جمله تراکم های معمول در فرش ماشینی ،‌ تراکم 1000 ،‌2550 ، 2700 ، 3000 ، 3600 و 4500 است . تراکم ها به شانه فرش بستگی دارد .

درجه بندی فرش ماشینی

برخی از کارخانه های فرش ماشینی برای افرادی که به دنبال فرش ماشینی ارزان قیمت هستند ،‌ فرش های درجه دو هم تولید می کنند . در پشت فرش درجه بندی فرش نیز قرار داده شده است . اگر محصولی میخواهید که باکیفیت باشد و از عمر طولانی برخوردار باشد بهتر است که فرش ماشینی درجه یک تهیه کنید . کلیه  محصولات ایران کارپت درجه یک بوده و می توانند تا سال های زیادی از آن استفاده کرد .

ضخامت فرش ماشینی

دیگر مشخصات فرش ماشینی

ارتفاع خاب فرش ماشینی ، جنس نخ پود ،‌ جنس نخ تار فرش ماشینی از دیگر مشخصاتی است که در پشت فرش ماشینی قرار می گیرد . ارتفاع خاب فرش ماشینی به صورت میلی متری محاسبه می شود و زمانی که شانه  و تراکم فرش بالا برود این عدد کمتر خواهد شد . ارتفاع خاب فرش ماشینی همان ضخامت فرش ماشینی است .

نخ تار و پود به ترتیب نخ هایی هستند که در طول و عرض فرش بافته می شوند . معمولا جنس نخ تار پنبه یا پلی استر است . از نخ جوت نیز برای پود فرش استفاده می شود .

خرید فرش ماشینی درجه یک

در این مقاله ما  به مشخصات فنی پشت فرش ماشینی  را بررسی نمودیم  . کارشناسان ایران کارپت همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، لذا از بیان سوالات و نظرات خود کوتاهی نفرمایید. اگر سوالی در مورد خرید بهترین فرش ماشینی دارید آن را با ما در میان بگذارید.

0315534003809125347596

همچنین برای مشاهده فرش های ایران کارپت از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:

فرش 700 شانه فرش 1000 شانه فرش 1200 شانه فرش 1500 شانه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *