اخبار فرش ماشینی

اگزیم بانک کاشان پیشرو در ارائه خدمات به صنعت فرش

اگزیم بانک کاشان پیشرو در ارائه خدمات به صنعت فرش 1

رئیس شعبه کاشان بانک توسعه صادرات ایران گفت: ده مشتری از هجده مشتری برترشعبه بانک در کاشان، از تولیدکنندگان بزرگ فرش ماشینی هستند که ارزش صادراتی تولیدات آنها از 8 تا 24 میلیون دلار بوده است.

به گزارش ایران کارپت به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، ابوالفضل سلمان در آستانه چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اعلام کرد: عمده مشتریان اگزیم بانک کاشان، تولیدکنندگان و صادرکنندگان برتر صنعت فرش کشور هستند.

وی افزود: شرکت های معتبر صادراتی از حوزه صنایع فولاد، گلاب و عرقیجات، مس، خودرو و کشاورزی نیزدر کاشان از تسهیلات و خدمات بانک توسعه صادرات بهره مند شده اند.

سلمان با اشاره به اینکه بانک توسعه صادرات طی ده ماهه اول سال جاری بالغ بر یک هزار و 575 میلیارد ریال تسهیلات به مشتریان خود پرداخت کرده است، گفت: مانده تسهیلات ریالی این شعبه نیز در این محدوده زمانی یک هزار و 550 میلیارد ریال بوده است.

رئیس شعبه کاشان اگزیم بانک ایران با اشاره به چک های واگذاری مشتریان شعبه کاشان در سیستم چکاوک،اظهارداشت:در این زمینه در سال های 97 و 98 توانستیم رتبه اول را کسب کنیم البته در سال 99 نیز رتبه اول را کسب کرده ایم که به زودی اعلام می شود . یادآور می شود، شعبه کاشان در سال 97 از طرف بانک مرکزی (موسسه آموزش عالی بانکداری) رتبه پنجم و در سال 98 رتبه اول را کسب کرده است.

سلمان در ادامه وضعیت طرح های اجرایی در سال گذشته را تشریح کرد و گفت: خوشبختانه این شعبه توانست طرح ورود ماشین آلات 1500 شانه را برای پنج شرکت تولیدی این شهرستان را انجام دهد که در مجموع ظرفیت اشتغالزایی برای حدود 100 نفر را فراهم کرده است.

رئیس شعبه کاشان بانک توسعه صادرات ایران اعلام کرد: این بانک بالغ بر 1900 میلیارد ریال اعتبار اسنادی داخلی ریالی برای واحدهای تولیدی حوزه فولاد طی دو سال گذشته را گشایش کرده است.

وی با اشاره به پتانسیل های کاشان و توان اگزیم بانک برای حمایت از بخش تولید صادرات محور این شهرستان گفت: این شعبه همچنین از ابتدای سال جاری تا کنون 15470 فقره چک واگذاری مشتریان را دریافت و در سامانه چکاوک ثبت کرده که حجم ریالی این چک ها 2800 میلیارد ریال است.

قابل ذکر است اگزیم بانک به عنوان بانکی تخصصی و البته دولتی وظیفه توسعه صادرات کشور و گسترش تعاملات و مبادلات بازرگانی را با دیگر کشورها دنبال می‌کند. بانک‌های صادرات واردات (اگزیم بانک) معمولا منابع لازم را برای واردکنندگان، صادرکنندگان و سرمایه‌گذاران در بازارهای خارجی فراهم می‌کنند. این گونه بانک‌ها خدمات مختلفی مشتمل بر اعطای وام های مستقیم طویل مدت به خریداران خارجی برای فروش عمده تجهیزات را عرضه می‌کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *