اخبار فرش دستباف

بازدید مجازی از موزه فرش برای سالمندان

بازدید مجازی از موزه فرش برای سالمندان 1

درهای موزه فرش دوشنبه ۱۳ بهمن‌ماه به روی سالمندان، به صورت مجازی باز می‌شود.

به‌گزارش بازار فرش ایران کارپت به نقل از روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، پریسا بیضایی  رییس موزه ملی فرش ایران گفت: این بازدید مجازی در جریان طرح «دوشنبه‌های سالمندی» اجرا می‌شود. در این گردش مجازی سعی می‌شود به صورت یک روایت زیبا و شنیدنی فرش‌های شاخص موزه برای سالمندان معرفی شود. ‌

سالمندان به صورت مجازی از موزه فرش بازدید می‌کنند

او بیان کرد: سالمندان گروه سنی هستند که به دلیل شرایط پیش‌آمده از ویروس کرونا بیشتر از دیگران در منزل مانده‌اند به‌همین منظور با هدف ایجاد یک نشاط اجتماعی، گردش مجازی و آشنایی با موزه فرش برای آن‌ها امکان‌پذیر شده است.

با زرد شدن تهران، موزه‌های این شهر نیز از روز سه‌شنبه، هفتم بهمن‌ماه فعالیت خود را از سر گرفته‌اند. وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در بخشنامه‌ای ابلاغ کرد با تصمیم‌گیری ستاد ملی مقابله با کرونا و زرد شدن استان تهران، طبق اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا که موزه‌ها را در گروه شغلی سطح ۳ قرار داده است، تا موعد پایدار بودن وضعیت موجود (رنگ زرد) و با رعایت کامل تمام پروتکل‌های بهداشتی، مراکز فرهنگی می‌توانند از روز سه‌شنبه ۷ بهمن‌ماه نسبت به بازگشایی موزه‌ها و مجموعه‌های تاریخی همانند گذشته اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *