اخبار فرش دستباف

راه اندازی کارگاه‌های فرش در خرمشهر یکهزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

راه اندازی کارگاه‌های فرش در خرمشهر یکهزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند 1

مسئول قرارگاه جهادی سردار شهید قاسم سلیمانی از راه اندازی کارگاه‌های تولید فرش در خرمشهر خبر داد و گفت: بیش از یکهزار فرصت شغلی با راه اندازی کارگاه‌های تولید فرش در خرمشهر ایجاد می‌شود.

عباس قنبری روز پنجشنبه در جلسه قرارگاه حاج قاسم سلیمانی در فرمانداری خرمشهر اظهارداشت: قرارگاه جهادی سردار حاج قاسم سلیمانی در این طرح ضمن جذب سرمایه‌گذار و تجهیز کارگاه‌ها موجب ایجاد اشتغال پایدار و بازار کار برای فرش در این شهرستان خواهد شد.

وی با بیان اینکه قرارگاه برای راه اندازی کارگاه‌های فرش در خرمشهر آمادگی کامل دارد، گفت: زمانی بافنده فرش پس از۶ ماه تا یک سال از پایان کار منتظر فروش فرش می‌ماند ولی اکنون این روش متفاوت شده است.

قنبری اظهار داشت: اکنون سرمایه گذار علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم و تجهیز کامل کارگاه به بافنده فرش حقوق ماهانه پرداخت می‌کند و پس از پایان کار فرش را از آن خریداری می‌کند.

راه اندازی کارگاه‌های فرش در خرمشهر یکهزار فرصت شغلی ایجاد می‌کند

وی افزود: در صورتی که محل کارگاه‌ها آماده باشد از فردا کار قرارگاه جهادی سردار سلیمانی آغاز می‌شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر در این نشست با بیان اینکه تفکر سردار سلیمانی راهگشا، انسان ساز و وحدت آفرین است، گفت: شهرستان خرمشهر توانمندی‌های ویژه ای نسبت به سایر شهرستان‌های مرزی کشور دارد و این ۲ مولفه را اگر در کنار هم قرار دهیم می توانیم یک خروجی خوب داشته باشیم.

محمد حیدری با اشاره به وجود چهار صنعت کشتی سازی در حوزه صنایع دریایی خرمشهر افزود: متاسفانه این صنایع فعالیت لازم و کافی را ندارند.

وی با بیان اینکه می‌توان خرمشهر را تبدیل به مرکز آموزش تاسیسات دریایی در کشور کرد، ادامه داد: یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در برنامه ششم توسعه کشور و در سندهای فرادستی توسعه دریامحور است.

فرماندار ویژه خرمشهر نقش مراکز آموزش فنی و حرفه ای در کشور را مهم دانست و گفت: ما باید چرخه تولید، توزیع و فروش را راه اندازی کنیم.

وی با تاکید بر لزوم تبلیغات و معرفی کالا افزود: مشارکت مردم و بخشداران همیار و کمک کار قرارگاه شهید سلیمانی است.

حیدری بیان کرد: فراتر از بحث فرش بحث فرآوری خرما و صنایع جانبی بسته بندی خرما ضمن ارزآوری و صادرات می تواند در اشتغال شهرستان موثر باشد.

رئیس شورای اسلامی شهر خرمشهر در این نشست از آمادگی کامل شهرداری و شورای شهر برای همکاری و تعامل با قرارگاه سردار شهید قاسم سلیمانی خبر داد و گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر خرمشهر آمادگی خود را برای هرگونه همکاری با قرارگاه شهید سلیمانی در راستای در اختیار قرار دادن سالن و سایر لوازم مورد نیاز به منظور راه اندازی کارگاه تولید فرش با رویکرد ایجاد اشتغال در خرمشهر اعلام می کند.

فاخر ربیعی افزود: شهرداری و شورای شهر تمام تلاش خود را برای حضور سرمایه گذاران برای راه اندازی کارگاه‌های قالی بافی در خرمشهر بکار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای خوزستان در این نشست از آمادگی مرکز فنی و حرفه ای برای همکاری با قرارگاه شهیدسردار سلیمانی خبر داد و گفت: توانمندسازی نیروی انسانی عامل اصلی تحقق شعار سال مقام معظم رهبری مبنی بر جهش تولید است.
عبدالنبی سواعدی افزود: آموزش‌های مهارتی بخش دولتی توسط کادر مجرب آموزشی و با تجهیزات نوین و در قالب استانداردهای بین المللی اجرا می‌شوند تا بسترهای لازم برای رسیدن به اهداف سازمان وایجاد زمینه اشتغال پایدار فراهم شود.
وی تصریح کرد: تنوع آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی چه در ساختار و چه در ارائه آن از مزیت‌های آموزش مهارتی برای داوطلبان و مهارت آموزان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *