ویکی فرش

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟ 5 راه تمیز کردن فرش بدون شستن

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟ 5 راه تمیز کردن فرش بدون شستن 1

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟ چگونه بدون شستن فرش را تمیز کنیم ؟ روش های برق انداختن فرش منزل چیست ؟

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟

یکی از دغدغه های خانم ها در روز های خانه تکانی و روز های گرم تابستان شستشو و تمیز کردن فرش است . امروزه به دلیل زندگی اپارتمان نشینی و شهری شستشوی فرش در منزل امری سخت شده و همه کس راضی به شستشو در خانه خود نمی شود .

به همین خاطر مراکزی تحت عنوان قالی شویی پدید آمدند که فرش را بدون اینکه آسیبی به آن وارد کنند می شوید . گاهی اوقات ممکن است کثیفی فرش زیاد نباشد . اما امکان تمیز کردن فرش بدون اینکه به قالیشویی سپرد وجود دارد . در ادامه چندین روش طبیعی برای تمیز کردن فرش برای شما قرار داده ایم .

چگونه فرش ماشینی را تمیز کنیم

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟

ترکیب جوش شیرین و سرکه برای تمیز کردن فرش

ترکیب جوش شیرین و سرکه می تواند معجزه کند ! لکه های فرش نیز از این قاعده مستثنی نیستند و می توان برای از بین بردنشان از این ترکیب فوق العاده استفاده کرد . برای تمیز کردن فرش کافیست پودر جوش شیرین را روی لکه فرش بریزید و سرکه سفید را به آن اضافه کنید . بعد از اینکه کف تمام شد پارچه ای را روی فرش انداخته تا سرکه را جذب خود کند .

سپس صبر کنید تا این قسمت خشک شود . برای تمیز کردن جوش شیرین های باقیمانده با استفاده از جارو برقی آن قسمت را تمیز کنید . لکه هایی که بزرگ تر هستند را فقط جوش شیرین بزنید . حدود نیم ساعت صبر کنید تا تمیز شود سپس با جارو محل مورد نظر را تمیز کنید .

ترکیب سرکه و نمک برای تمیز کردن فرش ماشینی

مخلوط سرکه و نمک نیز یکی از پاک کننده های لکه ها و کثیفی های فرش است . برای تمیز کردن فرش ماشینی این دو ماده را ترکیب کنید و بگذارید تا جذب فرش شوند . سپس دستمالی که جذب کنندگی بالایی دارد روی سطح قرار دهید و روی محل مورد نظر بمالید . پس از اینکه خشک شد با جارو نمک های باقی مانده را جارو بزنید .

تمیز کردن فرش بدون شستن فرش

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟

تمیز کردن فرش با دستگاه بخارشور

یکی دیگر از روش های تمیز کردن فرش ، استفاده از دستگاه بخارشور است . برای تمیز کردن ابتدا کاتالوگ را بخوانید اگر که استفاده از مواد شیمیایی مجاز بود به جای آن از مخلوط آب و سرکه استفاده کنید .

روش های تمیز کردن فرش ماشینی

چطور فرش رو تمیز کنیم ؟

استفاده از ماست برای تمیز کرن فرش

اگر لکه های تازه ای روی فرشتان قرار گرفته با مقداری ماست می توانید این لک ها را برای همیشه از بین ببرید . از ماست برای از بین بردن لکه های چای و نسکافه نیز می توان استفاده کرد . برای تمیز کردن فرش با ماست ابتدا مقداری ماست را روی فرش ریخته و سپس با قاشق ماست را جمع کنید . این عمل را چندین مرتبه تکرار کنید و در نهایت با دستمال محل مورد نظر را تمیز کنید .

تمیز کردن فرش ماشینی با مایع تمیز کننده فرش

صابون لباسشویی و یا شامپوی فرش از بهترین شوینده ها برای شستشوی فرش هستند . اگر که شامپوی فرش در خانه ندارید می توانید یک قاشق نمک را در یک لیتر اب حل کرده و آنقدر هم بزنید تا کف کند . سپس کف را روی سطح فرش بمالید و با دستمال خشک کنید .

نکته : بهترین زمان برای از بین بردن لک همان لحظات اول است اگر لکه دو سه روزی بماند به سختی پاک می شود پس بهتر است که هر چه زودتر دست به کار شوید .

پاک کردن جای چسب و بستی از روی فرش

قبل از تمیز کردن ابتدا کل مواد را از روی فرش جمع کنید تا لکه بیشتر از این پخش نشود . با استفاده از یک قاشق چایخوری مایع ظرفشویی را در یک فنجان آب ریخته و محل مورد نظر را با این ترکیب تمیز کنید .

1 دیدگاه برای “چطور فرش رو تمیز کنیم ؟ 5 راه تمیز کردن فرش بدون شستن

  1. karan گفت:

    قالیشویی شاهکار
    مبل شویی شاهکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *