اطلاعات فرش

بررسی ابعاد فرش ماشینی + 3 نکته مهم در خرید فرش ماشینی در ابعاد مختلف

ابعاد فرش 9 متری

ابعاد فرش ماشینی یکی از مهمترین شاخصه ها در خرید فرش ماشینی است.

با بوجود آمدن ماشین آلات پیشرفته بافت فرش امروزه شاهد آن هستیم که محدودیتی در ابعاد فرش ماشینی وجود ندارد و به راحتی می توان سایز دلخواه خود را سفارش دهید.

علاوه بر ابعاد انواع فرش های ماشینی مستطیلی، فرش مربع، فرش گرد و فرش بیضی بخشی از تولیدات انبوه فرش ماشینی است.

در این مطلب قصد داریم به بررسی ابعاد فرش 24 متری، ابعاد فرش 20 متری، ابعاد فرش 12 متری، ابعاد فرش 9 متری، ابعاد فرش 6 متری و سایر سایزهای استاندارد بافت فرش اشاره کنیم. پس همراه ما باشید.

در صورتی که قصد خرید دارید و نیاز به مطالعه این مقاله ندارید می توانید از طریق لینک های زیر فرش مورد نظر خود را انتخاب کنید.

فرش 700 شانه فرش 1000 شانه فرش 1200 شانه فرش 1500 شانه

ابعاد فرش 24 متری

فرش های 24 متری برای اماکن، سالن ها و منازل با مساحت بزرگ خریداری می شود. امروزه به لطف ماشین آلات بافت فرش ماشینی همچون شرکت واندویل بلژیک و پیشرفت تکنولوژی، می توان انواع فرش ماشینی را در طرح های دلخواه و سایزهایی با حداکثر عرض 4 متر بافت.

بنابراین ابعاد فرش ماشینی 24 متری 6 متر طول و 4 متر عرض می باشد: یعنی فرشی 4*6 خواهیم داشت.

قیمت فرش 24 متری وابسته به نوع دستگاه و مواد اولیه می باشد. برای محاسبه قیمت فرش ماشینی 24 متری، کافی است نمونه دلخواه خود در فرش های 12 متری را انتخاب کرده، و با یک تقسیم بر 12، قیمت متر مربع آن را بدست آورده و با ضرب آن در عدد 24، قیمت فرش ماشینی 24 متری را پیدا کنید.

ابعاد فرش 20 متری

فرش های ماشینی 20 متری نیز به مانند فرش های 24 متری، برای جاهایی با متراژ بالا که فاقد ستون هستند سفارش داده می شوند.

ابعاد فرش ماشینی 20 متری 5 متر طول و 4 متر عرض می باشد. هیچ مشکلی نیز در بافت انواع نقشه ها نیست و طراحان می توانند نقشه هایی برای این سایز طراحی کنند.

قیمت فرش 20 متری هم همانند فرش 24 متری به دست می آید، با این تفاوت که پس از به دست آوردن قیمت متر مربع، آن را باید در عدد 20 ضرب کنیم.

ابعاد فرش ماشینی

ابعاد فرش 12 متری

پرفروش ترین و استاندارد اصلی فرش های ماشینی، فرش 12 متری است. از قدیم و در بافت انواع قالی های ایرانی نیز فرش 12 متری بیشتر بافت می گردید.

در واقع اولین بافت روی هر نقشه در سایزهای 12 متری است و پس از آن فرش 9 متری و 6متری مربوط به آن نقشه بافته می شود.

ابعاد فرش ماشینی 12 متری 4 متر طول و 3 متر عرض می باشد. در واقع ما شاهد فرشی با سایز 4*3 هستیم.

قیمت فرش 12 متری را می توانید در این مقاله ملاحظه نمایید.

ابعاد فرش 9 متری

اگرچه اولین طرح بافته شده روی هر نقشه فرش 12 متری آن است، اما زیباترین و پرفروش ترین فرش های ماشینی روی سایز 9 متری می باشد.

ابعاد فرش 9 متری 2.5 در 3.5 متر می باشه که اصطلاحاً به آن فرش 9 متری گفته می شود، یعنی طول آن 3.5 و عرض آن 2.5 می باشد.

البته به ندرت فرش هایی در اندازه 3*3 هم بافت می شود که البته عرف نیست و خیلی کم است.

قیمت پایین تر فرش 9 متری نسبت به فرش 12 متری و همچنین زیبایی نقشه در بافت 9 متری و کم شدن مساحت خانه های ایرانیان ، فرش 9 متری را تبدیل به یکی از پرفروش ترین سایزهای فرش ماشینی کرده است.

قیمت فرش ماشینی 9 متری نیز به مانند بخش های قبل بر اساس تقسیم قیمت فرش 12 متری بر مساحت و ضرب در 9 که این عدد با 50 هزار تومان جمع می شود.

یعنی اگر فرشی قیمت 12 متری آن 3600 باشد، قیمت هر متر مربع آن 300 می شود. در نتیجه قیمت فرش 9 متری آن 2750 می شود. دلیل اضافه شدن 50 هزار تومام نیز در بخش های بعد توضیح داده می شود.

آیا می دانید: تمامی نقشه های موجود در فروشگاه فرش ماشینی ایران کارپت دارای سایز 9 متری در کنار اندازه های 12 متری و 6 متری نیز هست.

فرش 9 متری چند در چنده

یکی از سوالات همیشگی از ما در مورد ابعاد فرش ماشینی 9 متری است و مشتریان دائم می پرسند: فرش 9 متری چند در چنده؟!

برای درک درستی از اندازه فرش 9 متری ما تصویری برای این فرش ها طراحی کرده ایم که بتوانید تصور درستی در ابعاد و سایز فرش ماشینی 9 متری داشته باشید:

ابعاد فرش 9 متری

ابعاد فرش 6 متری

فرش 6 متری نیز به مانند فرش های 12 متری و 9 متری، جزء سایزهای استاندارد محسوب می شود.

ابعاد فرش ماشینی 6 متری 3 متر طول و 2 متر عرض می باشد یعنی 3*2 متر.

قیمت فرش های 6 متری دقیقاً نصف فرش های 12 متری می باشد.

ابعاد قالیچه 4 متری

معمولا در هنگام طراحی فرش در یک نقشه خاص، علاوه بر سایزهای استاندارد 12 متری، 9 متری و 6 متری، قالیچه 4 متری هم برای آن بافته می شود.

ابعاد قالیچه 4 متری عرض 1.5 و طول 2.25 می باشد.

ابعاد ذرع و نیم

ابعاد قالیچه ذرع و نیم 1*1.5 می باشد. یعنی طول 1.5 و عرض 1 متر.

ابعاد کناره فرش

همانطور که در قسمت قالیچه گفتیم، معمولا هنگام طراحی نقشه فرش، کناره های آن با سایزهای استاندارد 4*1 و 3*1 و 2*1 بافته می شود.

البته این سایزها از قبل بافته نمی شود و معمولا زمان بیشتری برای آماده شدن نیاز دارد.

3 نکته در مورد ابعاد فرش ماشینی و قیمت آن

1- هر نقشه فرش دارای 3 سایز استاندارد می باشد و این سایزهای شامل فرش های 12 متری، 9 متری و 6 متری می باشد. اما امکان بافت خارج از سایز استاندارد نیز می باشد به 2 شرط؛ یکی اینکه شما سفارش جفتی بدهید ( یعنی 2 تخته، 4 تخته و..) چون دستگاه قالیبافی هنگام بافت، 2 تخته تولید می کند و دوم اینکه هزینه طراحی سایز مورد نظر خود را هم پرداخت کنید.

2- توجه داشته باشید اگر نیاز به فرش هایی با ابعاد بزرگ دارید با مساله حمل و نقل و شستشوی آن را در نظر بگیرید؛ چرا که هزینه های بالایی را باید متحمل شوید.

3- معمولا هر نقشه فرش نهایتاً تا 2 سال بافت می شود و پس از آن نقشه فرش آرشیو می شود، لذا در صورتی که قصد سفارش مجدد فرش دارید سعی کنید در کمترین زمان این کار را انجام بدهید و در غیر این صورت یا باید به صورت جفت سفارش دهید و یا قید آن نقشه را بزنید و فرشی با طرح های نزدیک به فرش خودتان انتخاب کنید.

ابعاد استاندارد فرش ماشینی

همانطور که در بخش بالا بیان شد، ابعاد استاندارد فرش ماشینی شامل 3 اندازه اصلی است. این اندازه ها فرش های 12 متری، 9 متری و 6 متری هستند.

منظور از ابعاد استاندارد فرش، ابعادی است که در هنگام طراحی فرش، تمامی آن ابعاد در طراحی اولیه تحویل شرکت بافنده فرش شده و شرکت بدون هیچ هزینه ای موظف است آن فرش را با قیمت مشخص به شما تحویل دهد.

ولی در ابعاد غیر استاندارد، معمولا برای طراحی فرش باید هزینه ای بابت آن پرداخت نمایید.

خرید فرش در ابعاد مختلف

ایران کارپت آمادگی تولید فرش در ابعاد مختلف را دارا می باشد. لذا برای خرید انواع فرش با ابعاد مختلف می توانید به 2 روش خرید آنلاین و یا خرید به صورت تلفنی اقدام کنید. به دلیل عدم وجود انبار، فروش حضوری نداریم.

برای اطمینان بیشتر ما بخش پرداخت در هنگام تحویل را برای مشتریان گرامی را فعال ساخته ایم، لذا کافی است 10% مبلغ سفارش را بعنوان بیعانه پرداخت و الباقی را پس از تحویل فرش درب منزل پرداخت نمایید.

توجه داشته باشید برای بافت فرش در ابعاد غیر استاندارد، 50% مبلغ بعنوان بیعانه دریافت می شود و ارسال برای ابعاد بزرگ و غیر استاندارد رایگان نبوده و برعهده مشتری می باشد.

برای سفارش و خرید با شماره 03155340038 و یا ۰۹۳۷۱۹۸۲۰۰۰ تماس بگیرید.

در نظر داشته باشید ما هیچ نمایندگی در هیچ شهری نداریم.

 

فرش 700 شانه فرش 1000 شانه فرش 1200 شانه فرش 1500 شانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *