اخبار فرش ماشینی

قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد

قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد 1

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت درباره بازار فرش ماشینی اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت نخ و الیاف و ثبات قیمت ارز، قیمت ها در بازار کاهش داشته و قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

محمدهادی کمالیان با اعلام این خبر افزود: اگر قیمت فرش ماشینی را با سایر کالا ها مقایسه کنیم افزایش قیمتی نداشته و گران نشده است، اما باز نسبت به اواخر سال گذشته و اوایل امسال ۵ درصد کاهش قیمت داشته است.

وی گفت: فرش ماشینی از نظر مصرفی در رده سوم سبد خانوار قرار دارد و پس از خرید سایر کالا های مورد نیاز، خانوارها برای آن هزینه می کنند.

 

قیمت فرش ماشینی در وضعیت مناسبی قرار دارد 3

کمالیان افزود: با توجه به ثبات قیمت ها و فراوانی تولید، خریداران نباید دغدغه ای درباره تهیه فرش داشته باشند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت با بیان اینکه شرایط صادرات فرش ماشینی مناسب نیست، تصریح کرد: اگر وضعیت صادرات بهتر شود رونق بهتری در بازار فرش ماشینی ایجاد خواهد شد.

وی گفت: طی ماه هایی که نرخ ارز نوسان داشت خریداران خارجی تمایل بیشتری برای خرید داشتند، اما اکنون با ثبات نرخ ارز کمی تمایل آن ها کاسته شده است.

کمالیان با بیان اینکه فرش جزو کالا هایی است که صد درصد هم نیاز داخل را تامین می کند و هم صادر می شود، اظهار کرد: در این بخش به دلیل اینکه نمی توانند با تولیدکنندگان رقابت کنند نه کالای قاچاق وارد کشور می شود و نه وارداتی صورت می گیرد؛ هر چند در گذشته یکسری از کالا های لوکس وارد می شد، اما اکنون تولیدکنندگان ایرانی بهتر آن را تولید می کنند.

رئیس اتحادیه فروشندگان فرش ماشینی و موکت افزود: حدود ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی را فرش ماشینی در اختیار دارد و به ۵۶ کشور صادر از جمله آسیای میانی، چین، عراق، افغانستان و برخی کشور های اروپایی صادر می شود.

کمالیان گفت: مردم برای خرید گول تبلغات فریبنده را نخوردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *