اطلاعات فرش, ویکی فرش

نکات ضروری در انتخاب فرش

نکات ضروری در انتخاب فرش 1

عدم انتخاب فرشی که بیش از اندازه کوچک است !

در انتخاب فرش مناسب حتما اندازه مکان موردنظر رامدنظر قراردهید.

اگر فرشی که برای یک اتاق در نظر می گیرید بیش از اندازه کوچک باشد باعث می شود که فضای اتاق بسیار کوچک تر از آنچه که است ،به نظر برسد.
دانیل اوکی طراح دکوراسیون داخلی دراین باره می گوید : فرش را باید به اندازه ای در نظر گرفت که مبلمان و دیگر وسایل دور تا دور آن جا را بگیرد و تا آنجایی بزرگ باشد که زمانیکه روی مبل می نشینیم ،پاهایمان روی زمین قرار نگیرند.علی الخصوص که اینکه این نکته در اتاق نشیمن باید بسیار مورد توجه قرار گیرد.
آمبر لیوس طراح داخلی هم در این باره می گوید : در اتاق خواب باید اندازه ی فرش طوری باشد که زمانیکه از خواب بیدار می شوید و پای خود را روی زمین می گذارید ،پایتان روی فرش قرار گیرد.

 

Related image_irancarpet

بهره گیری از چند تکه قالیچه کوچک در یک اتاق!

بسیاری از افراد ترجیح می دهند که به جای به کارگیری از چند تکه فرش و قالیچه ی کوچک ،از یک فرش بزرگ در اتاق استفاده کنند که این یا به دلیل قیمت آن می باشد و یا به دلایلی دیگر می باشد.
لیوس در این مورد می گوید به جای یک فرش از چند تکه قالیچه در یک اتاق استفاده کرده و با این کار نه تنها فضای اتاق را زیباتر نشان می دهید بلکه به راحتی می توانید هر کدام را جا به جا کنید و به راحتی آنها را که احیانا توسط فرزندان یا حیوانات خانگی اتان کثیف شده است را بشورید .

خالی گذاشتن کناره های دیوار !

دانیل اوکی می گوید : از اینکه لبه های دیوار را خالی بگذارید نترسید چرا که این کار چیدمان و فضا را زیباتر نشان می دهد وبه این ترتیب فضا را به اندازه ای که لازم است از فرش پر کنید.

انتخاب فرش در مرحله ی اول برای دکوراسیون

اگر می خواهید به طراحی اتاق خود بپردازید بهتر است که در ابتدا فرش ها را انتخاب کنید.فرش وسیله ای از هر اتاق می باشد که به همه چیز اتاق مرتبط است و شما را در طراحی و دکوراسیون خانه یاری می کند و کار را برایتان راحت تر خواهد کرد.( تا زمانی که فرش را نخریده باشید نمی توانید دیگر وسایل اتاق را خریداری کنید )
لیوس هم در این باره می گوید : هنگامی که ما مشغول طراحی و چیدمان یک اتاق می شویم در ابتدا فرش را انتخاب کرده و می اندازیم و سپس پرده اتاق را زده و در آخر دیگر وسایل را انتخاب می کنیم.

 

Related image_irancarpet

لزوم انتخاب طرح مناسب برای فرش هر اتاق

دانیل اوکی می گوید : اینکه فرش اتاق بهتر است چه طرح و رنگی داشته باشد بسیار مهم می باشد.مثلا برای اتاقی که دیوارهای آن قهوه ای و تیره می باشد بهتر است از فرشی روشن استفاده شود ،تا فضای اتاق را شادتر نشان دهد.

تکان خوردن فرش را متوقف کنیم

اینکه فرش در جای خود ثابت بماند و تکان نخورد نکته ای بسیار مهم می باشد که این کار تنها با استفاده از چسباندن ترمز فرش پشت آن میسر نمی شود و گاهی اوقات لازم است که پایه ی یکی از وسایل را روی آن قرار داد تا ثابت بماند.

درجستجوی یک فرش ارزان قیمت نباشید

اگر به دنبال یک فرش ارزان قیمت و مقرون به صرفه می باشد بسیار اشتباه می کنید .
دنیل اوکی می گوید : بهتر است به جای یک فرش به درد نخور که نیاز به تعویض مرتب آن دارید ،از همان ابتدا یک فرش از جنس خوب بخرید.مطمئن باشید پشیمان نخواهید شد.

فرش اگر جنس خوبی نداشته باشد و ارزان باشد بعد از مدتی مثل یک گلیم به نظر می رسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *