اطلاعات فرش

فرش سجاده ای + 3 مکانی که استفاده از فرش سجاده ای در آن مرسوم است

فرش سجاده ای + 3 مکانی که استفاده از فرش سجاده ای در آن مرسوم است 1

فرش سجاده ای یا فرش سجاده به دسته ای از فرش های ماشینی گفته می شود ک به صورت رولی و با نقش و نگارهای مخصوص مساجد، نمازخانه ها و امکان مذهبی بافته می شود.

ایران کارپت آمادگی دارد کلیه سفارشات برای خرید فرش سجاده ای و فرش برای مسجد و حسینیه ها با طرح و نگارهای متنوع را پذیرفته و در کوتاه ترین زمان بافت و ارسال نماید.

چرا فرش سجاده ای برای مسجد و حسینیه مناسب است؟

نماز و عبادت خداوند متعال، در زمره امور روزمره هر فرد مسلمان قرار دارد.

در جامعه مسلمین و شیعیان، مسجد و حسینه از دیر باز به عنوان اماکن اصلی این راز و نیاز و ابراز عبودیت بندگان در مقابل پروردگار بوده است.

در سالهای اخیر با رشد جوامع و تغییر نحوه معیشت مردم و به دلیل افزایش مشاغل اداری و کارمندی و دانشگاه‎ها، بیمارستان‎ها و موسسات و … به مسئله احداث نمازخانه همراه با فرش سجاده ای در تمامی این مراکز توجه جدی‎تری شده است .

فراهم آوردن محیط آرام، زیبا و پاکیزه یکی از نیازهای اصلی برای ساخت عبادتگاه در تمامی ادیان بوده است و مسجد، حسینیه، تکایا و نمازخانه ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

فرش سجاده ای

فرش در هر محیطی یکی از عوامل اصلی در زیبایی بخشی و ایجاد فضایی آرام دارد. از همان سالهای تخستین ظهور دین مبین اسلام و همراه با ادای فریضه واجب نماز در دین اسلام، سجاده به عنوان بخشی از زندگی عبادی مسلمان برای عبادت حضرت حق، جای خویش را در زندگی مسلمانان باز کرد.

با رشد صنعت فرش ماشینی در چند سال گذشته، سجاده فرش یا همان فرش سجاده ای برای زیبا سازی مکانهای عبادی و مذهبی از جایگاه ویژه‎ای برخوردار شده است.

فرش سجاده ای با دستگاهای فرش ماشینی با کیفیت‎های مختلف بافته می‎شود . سجاده فرش ماشینی در حال حاضر با دستگاههای ۴۴۰ شانه، ۵۰۰ شانه، ۷۰۰ شانه و ۱۰۰۰ شانه با تراکم‎های گوناگون و کیفیت بافت‎های مختلف تولید می‎شود.

به دلیل سوء استفاده برخی از سودجویان، و از آنجا که به اعتقاد ما فرش سجاده ای از جایگاه ویژه و بالاتر از حد یک فرش برخوردار است، بر آن شدیم تا محصولات با کیفیت و با ضمانت را به شما معرفی نموده تا به نوبه خود گامی در جهت بهبود اماکن عبادی و مذهبی برداشته باشیم.

سجاده فرش

شما می‎توانید برای سفارش انواع فرش سجاده ای و فرش‎های مخصوص حسینیه ها، تکایا، مساجد، مصلی‎ها و نمازخانه مدارس از مشاوره رایگان ما بهرمند گردید و بهترین فرش را با مناسب‎ترین قیمت خرید نمایید.

شما برای خرید فرش سجاده ای برای مسجد و یا نمازخانه می توانید از طریق سایت ایران کارپت، خرید اینترنتی فرش داشته باشید. فرش های سجاده ای عرضه شده در این فروشگاه اینترنتی فرش ایران کارپت، فرش مشهد و یا فرش کاشان است و با کمترین قیمت فرش عرضه می شود.

فرش ماشینی سجاده ای

فرش سجاده ای برای مسجد

مسجد نیایشگاه و محل گردهمایی مسلمانان است. کعبه طبق آیات قرآن نخستین مسجد روی زمین است. مسجد النبی با ورود محمد، پیامبر اسلام به مدینه در عربستان سعودی پایه‌گذاری شد.

واژهٔ مسجد در لغت به معنای سجده‌گاه و پیشانی است. بر طبق یک نظر، واژهٔ مسجد معرب واژهٔ مزگت است که از زبان آرامی وارد عربی و فارسی شده‌است.

در قرآن، مسجد به معنای اعم نیایشگاه خداوند به کار رفته‌است. مسجد الاقصی، که معبد یهودیان یا کنیسه بوده‌است و در زمان نزول قرآن کاربردی غیر از آن نداشته‌است، دو بار در قرآن از آن به عنوان مسجد نام برده شده‌است.

در قرآن، مسجد به معنای اعم نیایشگاه خداوند به کار رفته‌است. مسجد الاقصی، که معبد یهودیان یا کنیسه بوده‌است و در زمان نزول قرآن کاربردی غیر از آن نداشته‌است، دو بار در قرآن از آن به عنوان مسجد نام برده شده‌است.

معمولا مساجد توسط انواع فرش های ماشینی مفروش می گردد، برای آنکه نظم صفوف که از واجبات نماز است رعایت شود و محیط مسجد دارای حال و هوای عبادت باشد، از فرش سجاده ای استفاده می گردد.

ضمن نظم بخشیدن به صفوف نمازگزاران، فرش سجاده ای می تواند ظرفیت یک مسجد را برای حضور نمازگزاران مشخص کند، زیرا هر سجاده مخصوص یک نفر می باشد.

فرش سجاده ای برای حسینیه

حسینیه نوعی مکان عمومی برای عزاداری و تعزیه در ماه محرم و فعالیت‌های مسجد گونه مانند برگزاری نماز در روزهای دیگر سال است. عزاداری و تعزیه در ایران و دیگر نقاط شیعه‌نشین قدمت دیرینه داشته و با استقبال گسترده مردم برگزارمی شود. مراسم تعزیه در حسینیه ارمغانخانه از سال ۱۳۸۹ در میراث معنوی ایران ثبت ملی شده‌است.

عزاداری و تعزیه در ایران و دیگر نقاط شیعه نشین قدمت دیرینه داشته و با استقبال گسترده مردم برگزار می‎شود. شما می‎توانید از فرش سجاده‎ای برای حسینیه و تکایای خود بهره ببرید.

یکی دیگر از کاربرد انواع فرش های سجاده ای، استفاده از آن برای حسینیه ها می باشد.

فرش سجاده ای برای نمازخانه

نمازخانه مکانی ویژهٔ عبادت در بعضی از اماکن عمومی مثل ادارات، بیمارستان ها، دانشگاه ها، سازمان ها و کارخانجات است.

نمازخانه معمولا اطاقی مخصوص خواندن نماز محسوب می شود که دارای ابعاد کوچکتری نسبت به مساجد است.

استفاده از فرش سجاده ای برای نمازخانه نیز مرسوم است و شما می توانید برای سفارش سجاده فرش با ایران کارپت ارتباط بگیرید.

مشاوره و خرید فرش ماشینی سجاده ای

کارشناسان ایران کارپت همیشه آماده پاسخگویی به سوالات شما هستند، لذا از بیان سوالات و نظرات خود کوتاهی نفرمایید. اگر سوالی در مورد خرید فرش ماشینی سجاده ای دارید آن را با ما در میان بگذارید.

0315534003809125347596

همچنین برای مشاهده فرش های ایران کارپت از طریق لینک های زیر اقدام نمایید:

فرش 700 شانه فرش 1000 شانه فرش 1200 شانه فرش 1500 شانه

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *