اطلاعات فرش

فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل

فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل 1

فرش و قالیچه: فرش های و قالیچه های سنتی با آن طرح های ناب، رنگ های سرزنده و گره های ظریفی که در پس هر کدام عشقی نهفته است، این روز ها تبدیل شده اند به یکی از زیباترین و مسحور کننده ترین عناصر در طراحی دکوراسیون داخلی منازل ما. نمی توان به راحتی از کنارشان گذشت و آن ها را در خانه ندید. این فرش ها انواع و اقسام زیادی دارند؛ هر کدامشان پر از رنگ و طرح و ظرافت و زیبایی.

  فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل 3

 

 

فرش قشقایی برای دکوراسیون داخلی خانه

فرش های قشقایی زیباترین فرش هایی هستند که می شود در دکوراسیون داخلی خانه از آن ها استفاده کرد. رنگ های استفاده شده در آن ها معمولا رنگ های پرانرژی مانند قرمز و نارنجی است و طرح های خیره کننده آن چشم نواز است. به گفته کارشناسان گروه قالیکده جنس بیشتر این فرش ها از پشم است. اما ممکن است در برخی از موارد از تار و پود پنبه نیز استفاده شود.

 

فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل 5

 

فرش تبریز برای دکوراسیون داخلی خانه

تبریز یکی از مهم ترین مراکز بافت قالی در ایران است و فرش های این منطقه دارای خلاقیت ها وابداعات زیادی در بافت خود هستند. به طور مثال در این فرش ها برای پر کردن فضای های خالی از رنگ به جای طرح استفاده می شود که باعث می شود سایه روشن های دوست داشتنی ای در ظاهر فرش به وجود بیاید. کارشناسان گروه قالیکده معتقد اند از جلوه‌های جدید در رنگ فرش معاصر تبریز به کار گیری عمق و بعد یا پرسپکتیو در این طرح دو بعدی است که شناسه‌ای خاص به فرش تبریز داده است.

 

فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل 7

 

فرش بروجن برای دکوراسیون داخلی خانه

خطوط شکسته و هندسی، اشکال ساده شده و رنگ های لاکی و سورمه ای و آبی از جمله ویژگی های بارز این نوع فرش ها هستند. تار و پود این فرش ها از پشم است. در فرش های بروجن از گل و بوته بختیاری استفاده نمی شود و نقوش آن اغلب تحت تأثیر نقش های قشقائی و به شکل لوزی های مکرر است.

 

فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل 9

 

فرش قم برای دکوراسیون داخلی خانه

اگر قصد دارید تا فرش های ابریشم برای دکوراسیون داخلی خانه های تان تهیه کنید، باید به سراغ فرش های قم بروید. به گفته کارشناسان گروه قالیکده قالی های تمام ابریشم قم به دلیل قیمت بالا و ظرافت بیش از حدشان معمولا در سایزهای بزرگ بافته نمی شود و این فرش ها بیشتر جنبه تزیینی دارند.

 

فرش دستبافت ایرانی در دکوراسیون منزل 11

 

فرش بختیاری برای دکوراسیون داخلی خانه

همه ما به خوبی می دانیم که فرش بختیاری نماد هنر و تمدن ایرانی در بازارهای جهانی است. نوع و نحوه انتخاب رنگ در فرش های بختیاری یکی از مهمترین ویژگی های شناخته شده در این فرش ها می‌باشد. نوع رنگ لاکی مورد استفاده و همچنین سبز خاص فرش های بختیاری از مهمترین ویژگی رنگ های فرش این استان می‌باشد که با سایر موارد مشابه در دیگر فرش های ایران تفاوت دارد. رنگهای مورد استفاده در این قالی‌ها بیشتر در زمینه‌های قرمز، آبی روشن، آبی سیر، سبز، نارنجی و زرد می‌باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *