اخبار فرش دستباف

افت سفارشات داخلی فرش دستباف

افت سفارشات داخلی فرش دستباف 1

مدیر عامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دست باف شهری و روستایی ایران از کاهش مصرف فرش دستباف در بازارهای داخلی خبرداد.
عبدالله بهرامی در برنامه «روی خط اقتصاد» رادیو اقتصاد افزود: تا چند سال قبل ۱۵ درصد تولیدات فرش دستباف در کشور به مصرف داخلی می رسید که این میزان امروز در حد پنج تا شش درصد تنزل پیدا کرده است.
وی همچنین در خصوص علل کمی تقاضای داخلی فرش دستباف اظهارداشت: عمده دلیل این بحث هزینه بالای تولید و کمبود نقدینگی در بازار است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دست باف شهری و روستایی ایران گفت: در حال حاضر فرش دستباف بصورت سنتی تولید و حتی صادر می شود.
وی در ادامه افزود: جدا از تولید به روش سنتی عوامل متعدد دیگری از قبیل نوسان نرخ ارز، هزینه بالای تامین مواد اولیه، حامل های انرژی، دستمزد، نرخ بالای تسهیلات بانکی همه و همه در افزایش قیمت تمام شده فرش دستباف موثرند.

 

افت سفارشات داخلی فرش دستباف 3

بهرامی در مصاحبه با رادیو اقتصاد اظهارداشت: هم اکنون هزینه تولید فرش دستباف در ایران بسیار بالاتر از سایر کشورهاست.
وی همچنین گفت: صنعت فرش دستباف از یک طرف به عنوان نمادی از هنر و تمدن ایرانی و از طرف دیگر به جهت نقش آفرینی در صادرات غیرنفتی، اشتغال و درآمد خانوارها بسیار حائز اهمیت است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونی های فرش دست باف شهری و روستایی ایران در ادامه این مصاحبه رادیویی بر ضرورت حمایت بیشتر از هنر- صنعت فرش دستباف در کشور تاکید کرد.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «نازنین کتابچی و حسن سعید کلاهی» با هدف تحلیل و بررسی مهم‌ترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *