اطلاعات فرش

فرش ۱۲۰۰ شانه فرش ایرانی و کیفیتی جهانی

فرش ۱۲۰۰ شانه فرش ایرانی و کیفیتی جهانی 1

امروزه بسیاری از مشتریان به دنبال خرید فرش ۱۲۰۰ شانه می‌باشند. در مقاله قبلی اصطلاح شانه را در فرش ماشینی توضیح دادیم. اگر آن مطلب را خوانده باشید، شاید گمان کنید هزینه‌ی اضافی برای خرید فرش ۱۲۰۰ شانه، خرج اضافه است. اما آیا حقیقت همین است؟

فرش ۱۲۰۰ شانه نسبت به عمر و تاریخ فرش همانند نوزادی است که تازه چشم به این جهان گشوده است. حتی در عمر فرش ماشینی هم، فرش ۱۲۰۰ شانه بسیار نوپا است. شاید یکی از دلایل محبوبیت فرش ۱۲۰۰ شانه، همین تازگی و نو بودن آن است که مشتریان فرش ماشینی را به خرید این فرش ترغیب می‌کند.

فرش ۱۲۰۰ شانه، ترکیب ظرافت، لطافت و زیبایی

اما تنها حسن فرش ۱۲۰۰ شانه، جدید بودن آن نیست. همان‌گونه که می‌دانید، در هر متر یک فرش ۱۲۰۰ شانه، ۱۲۰۰ ردیف نخ خاب وجود دارد. این یعنی در هر سانتیمتر، ۱۲ ردیف نخ خاب! همین نکته بهتر مشخص می‌کند که چنین فرشی بسیار ظریف و دقیق بافته می‌شود.

 

فرش ۱۲۰۰ شانه فرش ایرانی و کیفیتی جهانی 3

 

برای این که این دقت و ظرافت حاصل شود، ماشین‌های فرش‌بافی بسیار گران‌قیمتی لازم است. به همین دلیل، هنوز همه‌ی تولیدکنندگان فرش توانایی تولید فرش ۱۲۰۰ شانه را ندارند. علاوه بر ماشین فرش‌بافی مخصوص، تولید فرش ۱۲۰۰ شانه نیازمند استفاده از مواد اولیه‌ی بسیار لطیف و ظریف به عنوان نخ خاب است. به این ترتیب، محصول نهایی از نظر لطافت نیز با فرش‌های ماشینی دیگر متفاوت و متمایز است.

همچنین، با توجه به ظرافت فرش ۱۲۰۰ شانه، نقش‌هایی بسیار دقیق و زیبا بر روی آن بافته می‌شوند که این فرش‌ها را خیره کننده و چشم نواز می‌سازد. ترکیب دقت این نوع فرش ماشینی با طراحی ویژه‌ی هنرمندان ایرانی، فرش‌های ماشینی ۱۲۰۰ شانه را هم در جهان بی‌بدیل ساخته است.

از کجا فرش ۱۲۰۰ شانه بخرم؟

خواسته‌ی همیشگی مشتری یک کالا، پرداخت وجه متناسب با کیفیت است. در فرش ماشینی هم به همین گونه است. بسیار اهمیت دارد که فرشی را خریداری کنیم که هم کیفیت و دوام بالایی داشته باشد و هم قیمتی بیش از ارزش واقعی آن نداشته باشد. به این ترتیب این سوال همیشگی در هنگام تصمیم به خرید یک کالا در ذهنمان جان می‌گیرد: “از کجا بخرم؟”

باید در نظر داشت که به علت ظرافت نخ خاب در فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه، جنس این نخ‌ها باید از مواد درجه یک باشد تا از عمر این فرش ماشینی کاسته نشود. به همین دلیل، خرید فرش ماشینی ۱۲۰۰ شانه فقط از طریق فروشندگان معتبر فرش ماشینی باید صورت بگیرد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *