اطلاعات فرش

فرش اتاق کودک

فرش اتاق کودک 1

به دلیل کمبود فضای باز در منازل آپارتمانی، دکوراسیون اتاق کودک و جذابیت آن دغدغه ی والدین امروزی است. یکی از کالاهایی که در چیدمان اتاق کودک استفاده می‌شود فرش است. خرید فرش مناسب برای اتاق کودک وقت و دقت بیشتری را می‌طلبد.

از آنجایی که کودکان ما در ماه‌های ابتدایی زندگی خود مایلند راه رفتن و بر زمین غلتیدن را تجربه کنند، بیشتر وقتشان روی زمین سپری می‌شود. بدین دلیل توجه به نکات زیر در انتخاب فرش اتاق کودک لازم است.

توجه به کیفیت فرش اتاق کودک

حداقل هر دوماه یک بار باید فرش کودک را شست. از این رو لازم است تحقیقات بیشتری در مورد قیمت فرش کودک و کیفیت آن کرد تا فرش خریداری شده پس از شستشوی زیاد از ریخت نیفتد و چند رنگ نشود.

در نظر گرفتن رنگ فرش با توجه به جنسیت کودک

معمولاً در دکوراسیون اتاق دختر‌ها از رنگهای گرم و پسر‌ها از رنگهای سرد استفاده می‌شود. به طور مثال برای دختران از رنگهای صورتی، قرمز، بنفش روشن، برای پسران از رنگهای سرمه‌ای، آبی، یشمی و نیز به طور مشترک از رنگهای لیمویی و فسفری استفاده می‌شود. با ترکیب رنگهایی مثل آبی روشن و صورتی اتاق زیبایی به دست می‌آید که برای دختر و پسر قابل استفاده است. بهتر است پس از رنگ آمیزی اتاق برای خرید فرش اقدام کرد. به عنوان مثال اگر دیوارهای اتاق کودک صورتی رنگ باشد، رنگ قرمز تیره برای فرش مناسب است زیرا فرش تیره رنگ چرک تاب است و برای کودکان مناسبتر.

 

فرش اتاق کودک 3

انتخاب طرح

با توجه به تنوع طرح فرشهای عروسکی با رنگهای زیبا در بازار فرش، دغدغه‌ای برای انتخاب مدل فرش نیست. اما نکته ی مهم این است که از انتخاب فرشهای ریشه دار پرهیز شود، به دلیل این که ریشه‌های فرش منبع میکروبها و آلودگی هاست. همچنین پرزهای ضخیم و بلند برای فرش اتاق کودک مناسب نیست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *