اطلاعات فرش

تفاوت فرش فانتزی و گلیم فرش در چیست؟

تفاوت فرش فانتزی و گلیم فرش در چیست؟ 1

در کل فرش ها به دو روش عمده تولید می شوند: بافت گره ای و پرز بریده. در ایجاد ظاهر و لطافت هر فرش نوع بافت اهمیت زیادی دارد. دو نوع گلیم فرش و فرش فانتزی دو سبک از پنج سبک فرش های پرزبریده هستند که دارای دوام بسیار زیادی هستند و این ویژگی به واسطه ی تراکم پرزها و تابیدگی محکم نخ ها می باشد. این ویژگی ها باعث می شوند فرش ماشینی ظاهر و کیفیت خود را با دوام بالایی حفظ کند.

ظاهر

گلیم فرش نسبت به فرش فانتزی به دلیل استفاده از نخ های بلندتر در برش پرزهایش نسبت به فرش فانتزی دارای ظاهر براق تری است . ولی فرش فانتزی ظاهر گره دار و معمولی تری دارد . از فرش فانتزی به دلیل نرمی و راحتی میتوان در مکان استراحت و یا اتاق کودک استفاده کرد . از گلیم فرش در مکان هایی که زیبایی آن مورد اهمیت است استفاده کرد.

دوام

فرش فانتزی به علت تابیدگی بیشتر نخ هایش ماندگاری بالاتری نسبت به گلیم فرش دارد ، بنابراین گلیم فرش از نظر دوام نمی تواند با فرش فانتزی رقابت کند . فرش فانتزی قادر است در مقابل آسیب وسایل منزل مقاومت بالایی داشته و نمای خود را حفظ کند.

آثار پا

گلیم فرش به علت وجود سایه روشن و ظاهر دو رنگ در طرحش ردپاها را در مکان های شلوغ پنهان می کند و به این دلیل می توان در همه جای منزل از گلیم فرش استفاده کرد . در صورتی که فرش فانتزی فقط جای پاها را کاهش می دهد و مثل گلیم فرش عمل نمی کند.

تفاوت فرش فانتزی و گلیم فرش در چیست؟ 3

ثبات و استحکام

سطح گلیم فرش کاملاً صاف و ثابت است در صورتی که اگر دستتان را روی فرش فانتزی بکشید مانند یک سگ پشمالو خواهد بود. همچنین گلیم فرش به علت سطح صاف تری که دارد بشقاب ها و لیوان های نوشیدنی را بهتر روی خود نگه می دارد. درصورتی که فرش فانتزی به علت تابیدگی و طول متفاوت نخ هایش آن ها را خواهد ریخت.

به علت خصوصیات نام برده شده، گلیم فرش برای ورودی خانه بسیار مناسبتر است. براق بودن الیاف گلیم فرش آن را برای محیط های رسمی مناسبتر می کند. فرش فانتزی به علت خصوصیات ذکر شده برای مکان های پر رفت و آمد بسیار کاربرد دارد. و به دلیل ظاهر بافت دار و غیررسمی اش در اتاق نشیمن و اتاق خواب بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین حالت ارتجاعی و سطح تابیده اش، باعث می شود برای مکان های تجاری مناسب باشد.

تمام فرش ها جهت حفظ ظاهر زیبا و دوام بیشتر نیاز به نظافت منظم دارند. فرش فانتزی به علت ماهیت بسیار تابیده اش نیاز به تلاش بیشتری برای نظافت دارد. همچنین بهتر است فرش فانتزی حداقل یکبار در سال به طور کامل بخارشویی شود تا چربی ها و دیگر کثیفی های جاسازی شده در عمق فرش فانتزی را از بین ببرد. چرا که برخی از آن ها در طول زمان طوری عمقی میشوند که جاروبرقی قادر به تمیز کردن آن ها نخواهد بود.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *