اطلاعات فرش

پاک کردن بو و لکه از روی فرش

پاک کردن بو و لکه از روی فرش 1

فرشینه‌ها و قالیچه‌ها می‌توانند در زیباسازی خانه و دکوراسیون بسیار موثر واقع شوند اما ممکن است به دلایل مختلف لک شوند و جلوه‌ای نازیبا پیدا کنند. در این صورت کمک گرفتن از یک کارشناس برای از بین بردن لکه به وجود آمده روی فرش می‌تواند گران تمام شود. در این مطلب توصیه‌ها و نکته‌هایی به شما ارائه می‌دهیم که بتوانید خودتان این کار را در خانه انجام دهید.

Related image

وسایل مورد نیاز:

جوش شیرین
یک چهارم فنجان پراکسید هیدروژن (آب اکسیژنه)
پارچه میکروفیبر (پارچه مخصوص تمیز کردن رایانه)
بطری اسپری
۱ – هر لکه را به محض به وجود آمدن از روی قالیچه از بین ببرید، به خصوص لکه چای و قهوه؛ زیرا هرچه از زمان ایجاد آن بگذرد از بین بردن آن سخت‌تر می‌شود. برای این کار یک چهارم فنجان پراکسید هیدروژن را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین در بطری بریزید و مخلوط کنید. مقداری جوش شیرین برای مرحله آخر کار نگه دارید. بطری را تکان دهید تا جوش شیرین کاملا حل شود سپس محلول را روی لکه بپاشید و با دستمال میکروفیبر روی آن بکشید. لکه و بو به سرعت از بین خواهد رفت.

۲ – اگر لکه جدی‌تر و سرسخت بود، اجازه دهید محلول به مدت ۱۵ دقیقه روی لکه بماند و سپس با دستمال میکروفیبر لکه را پاک کنید.

۳ -در صورت نیاز اسپری کردن محلول را روی لکه تکرار کنید و پس از اینکه لکه از بین رفت با یک دستمال خیس دیگر، جای لکه را تمیز کنید تا محلول نیز از روی فرش از بین برود.

برای از بین بردن لکه‌های سرسخت می‌توانید یک برش از سیب زمینی را برای مدتی روی لکه قرار دهید.
محتویات بطری اسپری را از دسترس کودکان دور نگه دارید زیرا بسیار سمی و خطرناک است.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *