اخبار فرش دستباف

کارگاه آموزشی چله زنی و چله دوانی فرش دستباف در ایلام

کارگاه آموزشی چله زنی و چله دوانی فرش دستباف در ایلام 1

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام از برگزاری کارگاه آموزشی چله زنی، چله دوانی فرش دستباف و گلیم نقش برجسته در این استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان ایلام، مرتضی دارایی افزود: ۴۰ نفر از مربیان و بافندگان استان با حضور در این کارگاه آموزشی، با انواع گره های متقارن، گره های هنری، گره های آویز، شیرازه یا کناره پیچ و بریدن، پایین آوردن قالی از دار و … آشنا شدند.

کارگاه آموزشی چله زنی و چله دوانی فرش دستباف در ایلام 3

دارایی ادامه داد: هنر فرشبافی و قالیبافی از هنرهای شناخته و بومی ایرانی است که پشتوانه ۲ هزار ساله در ایران دارد ولی متأسفانه اینگونه صنایع رفته رفته در ایران کمرنگ شده است.

وی بیان داشت: فرش دستبافت از قدیم تاکنون در بین مردم استان ایلام و شهرستان های مختلف رونق داشته و امروز نیز بیشتر از سال های گذشته این هنر در شهرستان توسعه پیدا کرده است.

کارگاه آموزشی چله زنی و چله دوانی فرش دستباف در ایلام 5

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی ایلام تاکید کرد: فرش پیشینه تاریخی در استان ایلام دارد و نیروی انسانی بسیار زیادی در زمینه فرش بافی در استان وجود دارد و هم اکنون فرش های تولید شده در استان ایلام از نظر کیفیت بسیار بالا بوده به طوری که کشورهای عربی بیشتر خریدار گلیم و فرش استان هستند.

کارگاه آموزشی چله زنی و چله دوانی فرش دستباف در ایلام 7

دارایی هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را اصلاح تکنیک های تولید و بافت، تبادل نظرات و تجربیات و همچنین ارائه روش های نوین در زمینه های مختلف زنجیره تولید گلیم نقش برجسته بعنوان مهمترین هنر_صنعت استان ایلام از مرحله نخ ریسی، رنگرزی سنتی، چله کشی و چله دوانی، مراحل مختلف بافت و در نهایت پرداخت و تکمیل کار بافت گلیم نقش برجسته دانست.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *