اخبار فرش دستباف

فرش های دستباف را چگونه تمیز کنیم؟

فرش های دستباف را چگونه تمیز کنیم؟ 1

فرش های دستباف به ویژه انواع ایرانی آن از ارزش و بهای بالایی برخوردار هستند و مراقبت و رسیدگی آن ها از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
هر چه باشد این فرش های زیبا قرار است به عنوان یادگاری از شما به آیندگان و فرزندانتان برسد.
تمیز کردن یک فرش دستباف کار بسیار حساس و مهمی است که اغلب هزینه زیادی در بر دارد و ممکن است کاری که قالیشویی ها انجام می دهند مطابق طبع دلخواه شما نباشد.
در این قسمت روشی بسیار آسان را برایتان شرح می دهیم که به واسطه آن می توانید یک فرش دستباف را با صرف هزینه کم تمیز کنید.
مدت زمان مورد نیاز: ۳۰ دقیقه  میزان دشواری: متوسط  وسایل مورد نیاز: • شامپو بچه • آب سرد • برس بسیار نرم و اما چگونه این کاررا انجام دهیم:

قدم اول برای کاراین است که پشت و روی فرش را جارو برقی بکشید. حتی سطحی را که فرش روی آن پهن شده است را نیز جارو بکشید و تمیز کنید. سعی کنید گرد و غبار را از تمام قسمت های فرش و فضای اطراف آن بزدایید.
قدم دوم آب سرد و مقداری شامپو بچه را با هم ترکیب کرده و قبل از اقدام به نظافت جدی آنرا روی قسمتی از فرش که جلوی دید قرار ندارد، امتحان کنید و ببینید آیا صدمه ای به رنگ فرش می زند یا خیر.
قدم سوم زمانی که از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کردید، برس نرمی را که از قبل تهیه کردهاید را در محلول آب سرد و شامپو غوطه ور کنید و به آرامی آن را روی فرش بکشید تا آلودگی ها برطرف شود.
قدم چهارم پس از تمیز کردن فرش آن را هرچه سریع تر خشک کنید.
برای این کار ابتدا با فشردن فرش آب اضافی آن را گرفته، سپس یک پنکه را روشن کنید تا هوا گردش داشته باشد و فرش سریع تر خشک شود.
پس از اینکه روی فرش خشک شد آن را تا زده تا پشت فرش هم اگر نم داشت هوا خورده و خشک شود.

 

Image result for silk carpet

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *